Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Syns dere dette er for dyrt? Vi får vogn, seng, vugge og bilstol (heldige) av familie, så vi trenger ikke kjøpe noen dyre ting selv. Unntatt denne stellekommoden jeg har forelsket meg i da... Jeg tenker som så at jeg vil ha noe skikkelig for kommoden blir jo brukt i mange år framover. Men samboeren min syns den var litt vel dyr..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Du kan sikkert bruke denne kommoden som en vanlig kommode etterpå?! og siden dere får det dere får, hadde jeg kjøpt den kommoden jeg ihvertfall men prøv å bli enig med samboern først da.... sånn at du slipper å høre om denne kommoden hver gang han evt ikke får viljen sin,hehe!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Hei.. jeg har også forelsket meg i stellekomoden på barnashus.. meeen har tatt til fornuft... vi har jo en kommode med fire skuffer og ser omentrent akkurat lik ut.. åsså har jeg hørt at det er tongvidt med badekar oppi der fordi du må få ned lokket på stellekommoden etterpå når du skal kle på han bleien, tørke han osv.... så vi kjøper heller en badebalje utenom:) så får stellebenken stå i ro:) Men for all del.. jeg skjønner at du har lyst på den og i og med at dere får alt annet så har jeg også kanskje kjøpt den da:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Hehehe... Ja, det var et godt tips! Må bli enig med han først..
SuperMoM <3 Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Tanta mi ga meg et godt tips en gang (som jeg ikke ville høre på vel og merke,og angrer på nå) Kjøp inn en vanlig kommode og så kjøper du det stelle "brettet" og legger oppå.Og kjøp en badestamp.Mye billigere.. Dessuten så er det faktisk bare slit å drive å lukke opp og igjen når man bare har to hender og må holde bebis med begge.Vi måtte ta ut badestampen fordi det ble for tungvindt. Og ska du ha den på badet,så anbefales det å ikkje kjøpe tre,da dette kan bli skadet pga fukt (var det de sa på butikken jeg kjøpte stellekommoden på)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Har tenkt på det også, men er det ikke fare for at den stelleputa eller hva det heter faller av? På en stellekommode er den jo festet.
zadine Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Fikk et tips av ei veninne da jeg ventet min første. Hun sa, det dummeste kjøpet hun hadde gjort var å kjøpe en slik stellekommode med badekar i, fordi det ble så tungvindt. Så hun hadde lukket ned lokket for godt og brukte heller en balje ved siden av. Jeg personlig er tilhenger av gjenbruk og antikviteter. Så jeg kjøpte en gammel kommode fra 1880 på en auksjon(de er bredere enn de nye man kjøper i dag, dessuten har de akkurat passe arbeidshøyde for meg og mannen), malte denne hvit og skiftet knotter på den. Så nå har vi en kjempefin kommode, med løst stelleunderlag (som ikke faller av), og den kan brukes i årevis etter at vi er ferdige med småbarn.
zadine Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Glemte å skrive at jeg betalte 400 for kommoden på auksjonen, så kom malinga og knottene utenom. Men totalt så ble det vel 600-700 kr.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Du bruker bare dobbelsidig teip og teiper stellemadrassen fast til kommoden.. på ikea selger de jo billige stellemadrasser:)
oftebustat Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Jeg drev også og så på stellekommoder første gang. Men det ble til at jeg kjøpte et kjempebillig stellebord på ikea, noe jeg aldri angra på!!!! Denne gangen kommer det to, og vi har flytta inn i nytt hus med stor baderomsinnredning så jeg skal ha to stelleputer v siden av hverandre mellom vaskene. Kjempegreit med vann så lett tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Mener dere slikt stellebrett som men legger stellematta på? Slik at barnet kan ligge med føttene mot den som steller i stede for på langs? Hvor får man tak i et slikt stellebrett? Har ikke lyst å kjøpe en kjempedyr kommode bare for å få den dyp nok til å legge barnet begge veier.
Nætte;mortil2 Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Jeg skjønner deg godt jeg... Å kjøpe en ting som man syns veldig om når man får alt annet er skikkelig digg!! Til førstemann fikk vi alt... Men vogna ble ødelagt og stellebordet likeså.. Så må kjøpe de to nye nå, og jeg har bestemt at jeg SKAL ha ny og fin vogn!!!!! Skal ha en vogn jeg rett og sletter bare faller for!!! Koster en del, men selger den når vi er ferdige, eller gir den videre innen familien.. Stellebordet denne gang blir enkelt, hadde vi hatt plass til det på badet så hadde jeg også kjøpt en vanlig kommode (vi har kun brukt balje på siden av stellebordet, mye kjekkere), men plassen tillater ikke det siden jeg vil ha bebisn med bena mot meg. Så blir et enkelt stellebord i plast på hjul! Så kan det også selges eller gis til familie etterpå!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Jeg vil ha stellebord med balje, synes det er tungvint å bade barnet i en balje, dessuten har man jo alt på et sted uansett med et stellebord.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30053921 denna har vi kjøpt på ikea. kan brukes med stellematte oppå. så har vi balje ved siden av. Super genialt og kan brukes som vanlig kommode senere. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70025318 håndkle har vi jo over uansett http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70098121 Må jo også si at kommoden har vi fra før så koster oss litt over hundrelappen:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #15 Skrevet 20. januar 2008 Syns det er bortkasta og bruke penger på en ren stellekommode. tenker litt praktisk. Som hun over her . En vanlig kommode og en matte,balje er supert. Fleste jeg kjenner bruker Aldri karet i kommoden.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 Enig med deg over her jeg:) Egen badebalje er etter min erfaring bare praktisk hvis du har et sted på badet å sette denne fra deg i god arbeidshøyde, sånn at du kan ta baby ut av badet og over på stellebordet. Ellers er det etter min erfaring myyyyye lettere å klaske ned et lokk over baljen. Har hatt billigste ikea stellebord og stelle pute pluss løs badebalje til to små nå. og til tredje mann kommer garantert et stellebord med badebalje "innlagt" i hus. Men 3200 svir for mye hos oss, så jeg tenker å låne eller kjøpe brukt. Og hadde jeg funnet et sånnt gammelt stellebord mor hadde til oss, hadde jeg lett kjøpt det. Min minste lille gull har nesten ikke fått badet etter han ble for stor for vasken, fordi det blir for kav å bade han i balje på gulvet, og setter jeg baljen oppå ikea stellebordet er det 1. upraktisk og 2. livsfarlig... for tung baby + vann er nok mer enn det stakkars billige bordet tåler:)
molla80 Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Jeg syns du skal kjøpe det dere selv vil ha.. Dere er veldig heldig som får så mye fra familien ja Det vi gjorde med min første var å kjøpe en vanlig kommode, stellepute hadde vi oppå denne (festes med borrelås) Så kjøpte vi egen badestamp med stativ.. Det stativet er bare kjempe flott. Da står vi i vanlig høyde å bader barnet.. Og det tar liten plass, bare å klappe sammen Husker ikke helt hva vi gav for et slik stativ.. men sånn ca 125 kr.. Men jeg vet om fler som har lagt i mer for en stellekommode.. Og alle irriterer seg over den badebaljen som følger med. Den er dessuten ikke så stor som en løs balje.. Så de måtte kjøpe inn en ekstra balje etter noen mnd..
lit'n Skrevet 20. januar 2008 #18 Skrevet 20. januar 2008 Hvor kjøpte du badestamp med stativ? Husker du det? Hørtes jo veldig greit ut
CC2u Skrevet 20. januar 2008 #19 Skrevet 20. januar 2008 Til førstemann brukte jeg et billig stellebord fra Ikea, og det har fungert kjempefint. Badet i badekar først, men så flyttet vi og hadde bare da dusj. Da brukte vi ei plastikkbalje, og det gikk fint. Jeg kjøpte også et litt dyrt stellekommode som jeg skulle ha på soverommet, men det har jeg aldri brukt. Så det var et skikkelig bomkjøp.
molla80 Skrevet 20. januar 2008 #21 Skrevet 20. januar 2008 Heisann. Dette var da i 2004 jeg kjøpte dette. Men det var hos kjeden baby comfort.. Er veldig glad vi fant dette. Det tåler veldig mye. Når sønnen min brukte dette til han var 1,5 år.. (brukte dusj også, men han likte den stampen godt.. he he)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #22 Skrevet 20. januar 2008 Vi har sett på stellekommode på Barnas Hus, der baljen er på et eget stativ som man trekker ut på siden. Da kan man legge den lille rett opp på kommoden etterpå, uten å styre med lokk og skuff. Veldig praktisk!! Tror prisen var rundt 2.500,-
Gjest MariRari Skrevet 20. januar 2008 #23 Skrevet 20. januar 2008 Balje med stativ er helt glimrende! Jeg brukte det mye og har etterpå lånt det bort til alle jeg kjenner. Da flytter du bare barnet fra baljen til stellebordet (i mitt tilfelle vaskemaskinen med pute oppå..), og når det begynner å bli utrygt i høyden setter du baljen på gulvet. Kjøpt på vanlig babyutstyrtsbutikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå