Gå til innhold

Gir dere barna flytende paracet?


mei&mi + marcus :)

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er enklest. Hun blir krakilsk bare hun hører ordet stikkpille.. Så det går ikke så bra.

 

Det funker vel like bra gjør det ikke?

Hva synes dere er best å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker og flytende på 2-åringen. Han hater stikkpiller og synes flytende paracet er godt, så da er det en soleklar vinner. På baby'en bruker jeg stikkpiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege på legevakten sa til meg at den flytende ikke ga like bra effekt somstikkpiller, men jeg aner ikke. Jeg gir begge deler. Lille her på 3 år hater stikkpiller stakkars, men jeg gir henne mest det (mye syk ho:(()

 

Hvis du har flytende Ibux så vær obs på at det bør gis sammen med mat, for den går hardt utover magen (kan bli kvalm, kaste opp osv)

 

Men ellers synes jeg den er bra, man har mulighet til å prøve seg litt frem med doseringen selv også, man må liksom ikke gi fulle 5 ml.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste på 14 mnd får stikkpiller, men 4-åringen får smeltetabletter (med banansmak). Han hater stikkpiller, men disse smeltetabl. går kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gitt stikkpiller men etter sykehusinnleggelse i julen sa de på sykehuset at de anbefalte flytende da denne hadde bedre effekt og siden har jeg gjort det!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattern min har alltid blitt helt krakilsk når jeg har skullet gi henne stikkpille,så når hun var syk for noen mnd siden,med skikkelige smerter og måtte ha ofte,prøvde vi flytende smertestillende. Fikk merke forskjellen når mamma var på besøk og ga henne stikkpille (TL slår seg ikke så vrang til henne... :s) da funka den nemlig med en gang, mens med den flytende tok det opptil 20 minutt før hun roa seg og ikke hadde kjempevondt...

 

Etter det går det bare i stikkpille,da vet jeg at det tas lettere opp i kroppen og hun slipper å plages så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstejenta får smeltetabletter med banansmak. Går kjempefint, hun skriker seg bort hvis man skulle finne på å komme med en romperakett til henne.

Minsta får stikkpiller ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...