Feite_Doris Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Jeg er oppvokst i en familie der foreldrene krangler foran ungene.. og har bestemt at det skal ALDRI jeg gjøre foran mine.. Hvordan er det med dere ?
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Vi krangler, ja. Men begrenser oss VELDIG i forhold til slik vi krangler alene. Jeg personlig tror ikke barn har vondt av å se voksne krangle - MEN man bør også vise barnet at man klarer å løse opp i konfliktene og at man er glad i hverandre selv om man krangler - og dermed være et godt eksempel for barnet.
blittmamma07 Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 meningen er jo å aldri gjøre det. men av og til kan det vel bli vanskelig.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Nja, vi blir muligens irritert og løser det foran barnet, men ingen hever stemmen eller sier stygge ting. Barn må se at det går an å være uenige og bli venner igjen på en normal måte, ellers tror de forhold er over bare det er litt konflikt når de selv skal ha et forhold.
Gjest ->>- Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Krangler vel egentlig fint lite. Om vi diskuterer ting foran ungene kommer helt an på temaet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Vi er oss selv også foran barna, men begrenser oss heller med hvilke ord vi bruker og tenker over hvordan vi ordlegger oss. Vi venter heller med de saftige diskusjonene til barna har lagt seg. Men kommer det opp et tema eller noe som vi begynner å kjelge om, syns jeg også som det ble nevnt oppfor at vi må vise barna at vi kan være uenige,men også være glad i hverandre for det om.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Nei det gjør vi ikke, krangler ikke ellers heller vi. Vi passer nok veldig godt sammen.
nickoline og supermann Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Tja, vi har da disskutert og vært ueneig. Det har ikke barn vondt av!!!! Det er forskjell på en vanlig krangel/uenighet og høye toner/smelling i dører/banning osv osv
Heaven har født::) Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 har aldri kranglet vi, håper det forblir slik. men det er vel stor sjansje for at vi ender opp i en krangel en gang også. håper vi klarer å skåne ulla for det
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Hvorfor bør man absolutt skåne barna for krangling og diskusjoner da? Bør de ikke få erfaring i de ulike sidene ved familielivet da? (Jeg mener IKKE krangling i form av skriking og fysiske "utbrudd").
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå