Gå til innhold

Når gir dere barnet paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla hadde 39 i feber i dag morges, og er kjempeslapp. Har vondt når hun hoster og sier bare "neineinei!". Hun har det ikke særlig bra. Men bør man egentlig gi paracet når det er slik? ...Er så usikker på disse paracet-greiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok gjort det tror jeg. Så lenge jenta ikke har det bra så er det vel bedre med paracet. Min sønn har fått paracetr for feber i 2 dager nå. pga at han har vært veldig slapp og ikke hatt det noe godt.i dag er feberen i 38,5 og han trenger ikke noe for det lenger. Formen ellers er bra.

Skrevet

Takk for svar:-) Det eneste jeg tenker på er at dersom hun får paracet, så blir hun veldig pigg og full av energi, og dermed ikke holder seg i ro og "leges"...

Skrevet

Er veldig usikker jeg også.. Hun har vondt i halsen og 38.8 i feber så jeg ga hun 10ml flytende paracet. 5 min etterpå var hun sovnet. Kanskje hun hadde sovnet uten at jeg hadde gitt hun, men siden hun hadde vondt så ga jeg hun..

Skrevet

Når han har feber, men nå har ikke han vært sjuk siden februar i fjor, han var litt forkjøla i august da men ikke sjuk.

Skrevet

Vi pleier å kjøle ned ved å ta av klær, eventuelt gi et bad som er et ørlite kaldere enn poden (39 i feber -> 38 i vannet). Paracet gir vi som regel bare når det er dags for å sove, slik at poden får sovet litt (hvis feberen plager så mye at han ikke får sove altså). Man blir jo friskere raskere av feber sånn jeg har forstått det, så jeg er litt restriktiv med paracet for å få ned feberen...men du får jo selv vurdere hvor plaget hun er. Vi gir jo også hvis det virker som om gutten vår har direkte vondt i tillegg til feberen.

Skrevet

Vi gir 2-åringen paracet/stikkpille ved feber rundt 39 og oppover. Da særlig før han skal sove på dagen og natta. De nettene han har sovet dårlig p.g.a feber over 38 har vi også gitt han dette. Både han og vi trenger nattesøvn. Men du skal ikke gi mer enn det som står anbefalt på doseringen. Er vel 1-3 ganger i døgnet for barn over 12 kg. Små barn kan få feberkramper dersom feberen blir for høy, så for all del gi paracet når hun har 39 i feber og virker veldig slapp!

Burde ta henne med til legen ettersom hun har vondt når hun hoster i tillegg til høy feber og dårlig allmenntilstand. Så får du sjekket om hun kan ha bronkitt e.l. Jeg blir også alltid bekymra for om guttungen min skal få hjernehinnebetennelse når han har feber og er slapp... Sjekk alltid om du finner utslett på kroppen!

Skrevet

Jeg hadde helt klart gitt ungen paracet. Hun har jo tydelig ubehag.

Skrevet

Jeg gir sjelden paracet, men hvis Nikolai opplever mye ubehag i forbindelse med tenner eller feber, så gir jeg. Liker ikke at han har det vondt!

Skrevet

Vi er også restriktive på paracet. No er chiquita sjuk, med høg feber (mellom 39,5 og 40), så ho har fått paracet om natta, og i dag fekk ho ein sidan ho hadde vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...