Gå til innhold

ang ikke bra med skumgummimadrass til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor det egentlig?ser mange skriver at det ikke er bra,de er jo de billigste og jeg skal ha både til seng og vugge,og den vuggen er ikke standardmål så må skjære til den på et vis,og da er det vel vare skumgummi som en kan skjære i eller?er det at skum er for mykt å ligge på eller er det alllergi man tenker på?alle vi mødrene lå sikkert på det da vi var små,og av oss er det vel ikke sånn at alle ble sjuke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart de selger noe som ikke er ``bra`` nok både på barnebutikker og andre møbelbutikker.....!?

Skrevet

Har ikke hørt om det, jeg. Men man kan jo gardere seg ved å kjøpe en skikkelig overmadrass...

Skrevet

bruk skumgummi du :-) skal selv kjøpe det til vogn å skjære til. uten tvil..... begge mine har liggi på sk.gummi og bærer ikke noe preg av det i dag,,,,,, er bare alt for mange hysteriske mennesker rundt omkring som sprer at dette ikke er bra. hadde det vært farlig hadde det vært forbudt å selge de i butikkene :-)

Skrevet

Svigers kjøpte en svinedyr madrass på babyshop til vugga, den var en slags skumgummi, men noe sånn anti-allergi greier.

Vi hadde bare vanlig skumgummi i sprinkelsenga fra ikea med overmadrass oppi (og soveskinn over der igjen)

Jeg tror nå ikke det er så farlig, men legg i alle fall en overmadrass over så babyen ikke ligger rett på skumgummien kanskje?

Skrevet

Jeg har fått en "orginal barnemadrass" av svigers som er brukt til ett barn med trekk på, er noen år gammel. Er visste en kombinasjon av skum og sann annen madrass. Det jeg kunne se av å se inni den. Har også tynn overmadrass oppå, og skal ha tisselaken før jeg legger vanlig på sengen...

Skyt meg den som vil, men når jeg får noe av andre som er fullt brukende orker ikke jeg kaste det bare fordi om det kan skje noe....

Skrevet

HELT enig med deg anonym 17.00 !! er altfor mange som ikke vil bruke brukte ting fordi de tror det er farlig,,etc,,,,, bare tull spør du meg!! hvorfor ikke gjenbruk?? økonomisk og miljøbevisst !! skyter de deg kan de skyte meg å...hehe..,,

Skrevet

Du spør hvorfor ikke bruke brukte ting. Fordi en brukt mandrass øker krybbedødfaren betraktelig og er det en annen enn søsken til ungen som har brukt den er det enda høyere fare for krybbedød.

Så ikke bli lei dere om ungen deres dør av den brukte mandrassen. For dere sparte noen 100 kr.

Skrevet

Jeg er enig i dette. Men skumgummimadrass som er ubrukt tror jeg ikke det er noen fare med...

Men trodde ikke det var økt fare når det var søsken? Hmmm...

(I informasjonsbrosjyren om krybbedød jeg fikk for ca tre år siden stod det forøvrig ingen ting om brukte madrasser, men jeg har hørt det.)

Skrevet

Takk :-)

Det er kanskje tatt med i den samme brosjyren nå i en ny utgave.

Ser det er den samme brosjyren på forsida i alle fall.

Jeg tenker å bruke den samme madrassen som til sønnen min, med overmadrass vasket på 60 grader, laken og soveskinn over. Og så skal ikke babyen min sove på magen før den snur seg sjøl i alle fall.

Skrevet

til anonym 17.30..... hvorfor ikke skrive med nicket når du først skal skrive i en sånn sarkastisk tone? finnes statistikk på alt her i verden,,,krybbedød inkludert,,,,, MEN,,,,hadde skumgummi madrasser vært så inni hæstræva farlige, så hadde de ikke vært i salg,,,,og det hadde vært medfølgende advarsel på alle madrasser om det hadde vært så farlig å bruke de til forskjellige unger... og, siden vi skal holde en barnslig tone her, tenke da på det du skrev om å spare 100 kr om ungen dauer, så kan jeg fortelle deg at det heter madrass,,,,,,ikke mandrass.

og ja,,,,jeg er hormonell,

Skrevet

Det jeg har hørt er at det kan bli farlig når det blir vått. Det dannes da en sopp i skumgummi som avgir gasser som er farlige (derfor hørte jeg at det ikke ble anbefalt for barn siden de ofte har "uhell" gjennom bleien osv.)

Sist jeg fikk barn kjøpte jeg derfor en litt dyrere type fra wonderland som består an naturgummi (tror jeg det hette) til å ha i sprinkelsengen.

Men til vugge og vogn har jeg skummgummi og overmadrass med tisselaken over. Det burde beskytte godt :)

Skal ikke være vedig påståelig og si "sånn er det" men det var det det ble snakket om for 9 år siden. Jeg har ikke akkurat fulgt med på madrass-fronten siden da så mulig de sier noe annet nå ;)

Skrevet

Hvis du bruker sauskinnsfelle oppå så er det nok ingen fare!

Skrevet

Jeg skrev ikke noen plass i mitt innlegg noe om skumgummimadrass. Og jeg er ikke mer anonym en deg.

Skrevet

Generelt madrass'a da . . . . Jeg er enig i at dersom madrass'n er gjennomsyret av urin og andre kroppsvæsker er jo det beste å kjøpe ny. Men om den er fint brukt,og hel og ren er det jo ingen problem å bruke den til flere barn. Og de færreste tar over brukte madrasser fra fremmede. . . . Og jeg tror heller ikke majoriteten gir fra seg utPiss'a madrasser . . .

Men men. . . Opp til hver enkelt hva de vil gjøre. HI spurte om vår mening,og det fikk hun. Men å skrive at vi ikke må bli lei oss om ungen dauer er å drøyen syns jeg. . . INGEN ønsker ungen sin dau,og ingen ønsker andre sine unger dau heller.

Skrevet

Du har rett i det du skriver. Ikke meg du "krangler" med, men jeg tror jeg stikker på ikea og kjøper en ny madrass før lillevennen kommer selv om jeg har en fra storebror... 3 ganger økt fare for krybbedød vil jeg ikke ta sjansen på selv om det er lite. (Iflg linken over)

Kjøper en ny sengekant også med det samme, de er ikke så dyre, det var noen gule flekker på selv etter 60 graders vask...

Voggemadrassen beholder vi. Den er fra ullkorga (voksi-produsenten) og er vaskbar. Blir bare dag-soving i vogga lell, og der har det ikke vært større uhell jeg kan huske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...