Gå til innhold

Skal vi selge huset vårt under prisantydning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset vårt har stått til salgs siden oktober, uten noe særlig respons. Har fått inn bud på 2,600000, som vi sa nei til. Nå tok vi huset bort, for vi ville vente med å selge til våren. Vi skal bygge oss nytt hus, og det er ferdig i august/september. Nå har det kommet et nytt bud på 2,625000 fra de som la inn det første budet.De kan vente med å overta huset, til vårt hus er ferdig. Nå spekuleres det jo i bolikrakk osv, så nå vet vi rett og slett ikke hva vi skal gjøre....Prisantydning på huset er 2 690000. Hvis vi hadde solgt før, så måtte vi jo ha leid en plass i mellomtiden. Vi måtte altså ha betalt ca 60-70000 i leie en annen plass. Går jo nesten opp i opp det. Eller skal vi ha is i magen og vente til våren? Kan kanskje få prisantydning da, eller selge med enda mere tap..tror ikke vi får over prisantydning....Gud, vanskelige greir dette her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å ta slike beslutninger i disse tider. Jeg har ingen bakgrunn for å gi deg råd med hold i, men vil du vite hva jeg hadde gjort er jeg ikke i tvil. Med så lite å tape på å selge nå, ville jeg gjort det. Tror at jeg ville følt det tryggere enn å vente!

Lykke til uansett hvilken beslutning dere tar!

Skrevet

Det er jo et dilemma da. Det er jo en stund siden oktober, men dere må jo regne på det. Hva sitter dere igjen etter at megler og div er betalt? De kunne vente med å overta huset til dere flytter? Da slipper dere jo i så fall å legge ut med husleie et annet sted i mellomtiden. Det er jo en fordel. Det er dumt å ende med å sitte med to hus, men på annen side kan en ikke godta hva som helst av bud.

Nei, er vanskelig å ta en avgjørelse på sånt. Man må nesten bare enten hoppe på det eller ikke...

Skrevet

da har jeg rådført meg litt med svigers,og tror jeg selger hele sjiten nå. Da vet vi hverfall hva vi har å rutte med. Blir jo litt mindre i egenkapital, men det får nå bare bli sånn. Mannen min er på sjøen, så her får jeg visst ta en sjefs avgjørelse. Får håpe han ikke skyter meg for det-)))

Skrevet

Kommer an på hvor du bor ? Markedet er veldig tregt og det er kun de beste objektene som går så det suser enda, og at boligen hadde ligget ute siden oktober gjør ikke sjansene større.

Hadde helt klart solgt om jeg var dere, mellomfinanisering er kjempedyrt og unødvendig=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...