Gå til innhold

Alvorlig personalsak!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev innlegg i går ang. medpersonal som er mistenkt for å stjele medisiner fra jobb. Hun bedyrer sin uskyld, og det finnes ikke bevisgrunnlag for å mistenke. Ingen bevis. Men sjefen, som mistenker akkurat dette personalet, har ringt opp hele personalgruppen og fortalt om sine mistanker og at vi må følge med på henne/ observere hennne. Hva syns dere om en slik måte å gjøre dette på? Er ikke dette et alvorlig overtramp? Personalet det gjelder er totalt knust, jeg mener det er utrolig stygt å gjøre dette, da det ikke finnes beviser eller anna som tilsier at det er hun som stjeler. Jeg er målløs og sjokka over denne måten å behandle personal på. Bør ikke dette meldes inn noe sted? Noen som kan noe om dette? Jeg koker!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke lov å gå ut slik til resten av personalet. Synd for ledelsen hvis hun atpåtil ER uskyldig. Da kan hun jo gå til sak mot ledelsen.

Skrevet

Dette er så langt fra riktig fremgangsmåte som det går an å bli. Har jobbet endel med lignende personalsaker og følgende er utrolig viktig: ALDRI nevne mistanken ovenfor noen annen enn høyeste leder med personalansvar og den/de som er vitne til hendelsen. "vanlige ansatte" skal ikke ha noe info.

ALLTID ha bevis før man sier mistaken videre til andre enn de som skal finne ut av saken.

ALDRI nevne mistanken for den ansatte man mistanker! man skal ha bevisene i orden. (skikkelige beviser som at varen som er borte er skrevet ut og rutinene er såpass gode at man VET at det ikke kan ha blitt mistet, vitner eller videoovervåkning. Sånne ting som at det var 4 av den varen når du kom og 3 når du dro holder ikke)

Vedkommende kan nå med loven i hånd anmelde sin arbeidsgiver og har antageligvis rett til å gå med en gang men en klekkelig kompensasjon...Utrolig at sånne folk sitter i lederstillinger.

Skrevet

Ta kontakt med deres tillitsvalgte eller direkte med fagforeningen, dette er rett og slett utilgivelig.

Skrevet

Ta en snakk med verneombud på jobben!

Tillitsvalgt har med lønnen å gjøre..

Skrevet

Skal jeg skrive et brev til denne sjefen, der jeg stiller meg svært kritisk til hva som har skjedd, eller er ikke dette hensiktsmessig?

Skrevet

Helt ærlig. Det går virkelig ikke an.........vi har hatt sak hos oss hvor penger har blitt borte flere steder. Heldigvis har jeg ikke vært hos vedkommende i aktuelle tidspunkt..... Innmari guffent for alle som har vært hos politiet. Blir så dårlig stemning. alle lurer på hvem det kan være.....

Skrevet

Tillitsvalgte har ikke bare med lønnen å gjøre, de har også det juridiske når det kommer til arbeidstagerene.

Få med dere tillitsvalgte/fagforeningen med en gang slik at de er informert om ståa. Da vil dere ha noen i ryggen som prater deres sak og tar det videre i systemet om det er et behov.

Skrevet

Du som sier du har jobbet med lignende personalsaker endel: Er disse punktene du nevner regulert i lovverket? Verneombud er usikker på hvor hun skal henvende seg. Noen som vet hva hun bør foreta seg?

Skrevet

Jeg synes ikke du alene skal skrive brev uten å ha informert din tillitsvalgt. Det er lettere å legge frem en slik sak sammen med noen enn å skulle gjøre det alene og skulle det bli noen problemer senere så er kortene sterkere for din/deres del.

Om du føler for det kan du også be verneombudet stille opp iom at dette går på arbeidsmiløet løs. (Verneombudet har med alt som gjelder HMS å gjøre)

Lykke til.

Skrevet

Er dere organisert? I så fall er det beste tilitsvalgte kan gjøre å kontakte organisasjonen. Der har de advokater som sitter med juridisk kompentanse.

Er dere ikke organsisert kan dere få hjelp hos arbeidstilsynet.

Skrevet

jeg hadde spurt hva som feilet sjefen min? det er ikke lov og spionere på kolegaene sine.. for en drittkjerring. hva vist hun er uskyldig da? det er en alvorlig ting og si at hun gjør det... når man ikke vet om det stemmer...

Skrevet

Verneombud på jobben deres må ta kontakt med fagforbundet umiddelbart. De tar saken videre på juridisk riktig måte. Dette høres svært alvorlig ut, og vil kommet til å få store konsekvenser for sjefen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...