camillah 2 små Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Tulla vår på 5 måneder har fått prøvesmake litt grøt og litt fruktmos. Hvordan har dere økt på med fast mat? Har dere innført et fullt grøtmåltid før barnet får smake andre ting, eller har dere flere prøvemåltider om dagen som dere øker opp til fullt måltid etter hvert? Andre har sikkert spurt om dette før, men jeg fant ingen tråd om det i farta...
heldigec Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Dette er helt opp til deg egentlig. Vi begynte med grøt som hoved-måltid men har latt dem smake på andre ting hele veien. Så lenge de ikke reagerer på noe kan du gjøre alt samtidig.
camillah 2 små Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Ok! Jeg merker nemlig at fruktmosen er veldig populær, mye mer enn grøten. Jenta vår kunne sikkert spist hele glasset hvis jeg ikke begrensa det litt.
heldigec Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Fruktmos er ikke å betrakte som et måltid. Det metter lite, men det er veldig godt og inneholder mye vitaminer. Et tips er å tilsette gradvis mer og mer grøt i fruktmosen. selv blander jeg inn et beger med mos i løpet av dagen (i grøten) slik at hun får i seg frukten gjennom grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå