Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde litt uflaks i går, pjokken bæsja uten at vi merka det slik at vi ikke skifta før etter 15 ca. Og da blir han lyserosa på begge skinkene, ikke sår heldigvis. Jeg bruker alltid potetmel, så jeg antar at det vil gå seg til etter noen dager siden han stort sett er tørr - men finnes det noe som er mer effektivt og tar bort rødheten fortere? Inotyol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inotyol synes jeg er den beste salven. Anbefales:)

Skrevet

Her bruker vi babyline zinksalve. Virket kjempebra på gutten vår. Tok på på morran og ved hvert bleieskift og på kvelden var det borte.

Skrevet

Så lenge det er rødt så gjør jeg det. Datteren min bæsjet veeeldig mye når jeg enda fullammet så inotyol var gull verdt.

Skrevet

Jeg har det samme problemet med minimann her. Hver gang han har bæsja, og ellers viss han er rød smører jeg ham med loco base eller en annen fet krem. Både på skinka og i stripa. Har veldig god effekt.

Han har atopisk eksem og sliter mye med rød og sår hud.

Skrevet

Når gutten min hadde diare i over 14 dager brukte jeg å smøre stumpen med silulen zinksalve (+ vitapan på pungen som forebyggende) når han viste antydning til rødhet. Har aldri vært plaget med sår stump, heldigvis:). Så anbefaler zinksalve.

Skrevet

brukte sebamed special cream på jenta mi, den er uten zink, er ikke så fan av zinksalve, od det funket veldig bra! hun hadde riktignok litt utslett da...

=)

Skrevet

Ja, nå har jeg prøvd Inotyol ved 3 skift - og syns ikke det ble bedre i det hele tatt. Siste skiftet hadde han bæsja igjen, så da vasket jeg av alt med olje. Så hadde jeg på morsmelk, og lot han lufttørka ca 10 minutter - og da var han allerede merkbart bedre :) Hadde på masse potetmel som vanlig til slutt.

Så Inotyol liker jeg heretter ikke så godt - men den er kanskje bedre om de har blitt skikkelig såre.

Skrevet

jeg stemmer på inotyol jeg da.

Skrevet

Ved lett rød stump, så vasker jeg rumpa med såpe under springen HVER gang, tørker godt, og har på vanlig babysalve rett og slett. Blir så bra uten overdreven bruk av salve:)

Har funka med snuppa i 1,5 år, med lite salvebruk, vask under springen, og dusjen, og ikke no rød stump... :)

Hu var på ferie med besteforeldre her i høst, og da kom hu hjem med litt rød stump. Tydelig at hu ikke ble vaska så ofte etter bleieskift som her hjemme, men det retta seg med en gang hu kom hjem. Dusjer rumpa ved hvert skift for å få vekk urin å..

Så det er det beste tipset jeg kan komme med. Ikke sikkert det funker for alle men.. :)

Skrevet

Bruker du såpe hver gang? Det -høres- jo ikke bra ut, men alle er jo forskjellige.

Jeg liker heller ikke å bruke masse salver, men er veldig fan av potetmel :) Min gutt har aldri vært sår, heldigvis - nå er han for første gang litt rød over litt tid. Og det tror jeg er pga potetmelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...