Hanne31 Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Nå er jeg så lei av at de ringer meg. Utspekulerte jævler! De ringte da jeg var gravid og fortsetter nå etter at gutten vår ble født. Av og til også 2 ganger om dagen. Gidder ikke ta den. Får la mannen min gjøre det for han er litt kvassere enn meg. Ulike nummer ringer de fra også, og like gjerne tidlig eller sent hvilken ukedag som helst. Helt sikkert tilfeldig. Like tilfeldig som at da nevøen til eksen min døde i krybbedød, så ble hele familien oppringt. Sikkert bra at de finnes, men la oss sårbare nybakte mammaer få slippe sånne telefoner. Jeg har for øvrig registrert meg mot telefon salg for lenge siden, uten at det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Hm.. Hvilket nr. ringer dem fra? Jeg fikk også tlf. i slutten av svangerskapet (da dette var mye oppe i media), å da blei jeg skikkelig forbanna på hu som ringte! Men de har ikke ringt meg siden, snart 1 år siden. Men nå de siste dagene så ser jeg at det har ringt noen med sånn rart nr. Å dem ringte igjen i går kveld så sient som halv ni.. Kan det være dem igjen tro?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Helt enig! Har opplevd akkurat det samme! Til slutt ble jeg så irritert at jeg kjefta opp h dama som ringte, og spurte hvorfor de ringer folk som er gravide/nettopp fått barn.. men da sa hun at det var heeelt tilfeldig, og at de ikke hadde noen oversikt over hvem som hadde barn eller ikke. Heeelt sikkert!!!
FanteGuri Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Sikkert heeeeeelt tilfeldig ja.. Pøh, tror jeg ikke noe på. Mange jeg kjenner, inkl. meg selv, som har blitt oppringt under svangerskapet eller rett etter fødsel.. J..... irriterende! Spille slik på folks følelser skulle ikke vært lov!
mamma til s@lma Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Jeg ville tro at de får våres tlf nr fra et eller annet sted, bare ingen vil innrømme at de gjør det. Har selv blitt oppringt av krybbedøforening et par ganger, men det var leeenge før jeg ble gravid og har ikke hørt noe fra de etterpå (heldigvis ). Men har lest på et annet nettforum om en jente som fikk barn med medfødt hjertefeil. Ganske så alvorlig skrev hun. Og så tre dager etter at jenta kom hjem fra barsel, ble de oppringt av landsforening for hjertesyke barn. Tankevekkende var det at jenta bodde med foreldrene sine, hjemmetelefon stod på faren hennes, og de som ringte spurte nettop om henne. De måtte da ha fått hennes personalia og i tillegg info om sykdomen til babyen , og det må jo være noen fra sykehuset som har gitt de disse opplysninger. Fy... at det går an !! Så jeg mistenker sterkt at krybbedøforening har sine hemmelige kontakter blandt folk som har tilgang til gravide register..
Hanne31 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2008 Ulike nr. 21513724 og 55601721 iallefall. Ble netopp oppringt fra et nytt nr som jeg ikke kjente til, sikkert dem det også. Svigerinna mi ble oppringt etter at niesen min ble født hun også. Lurer på om det bare er mammaene som blir oppringt.
RagNaRekkverk Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har hørt at de får nummeret ditt hvis du har registrert deg for den babypakka fra apoteket. De samtykker man jo samtidig til at "samarbeidspartnere" kan få opplysningene om deg... Jeg har også blitt oppringt en hel del fra de telefonnummerne over etter fødselen, men har ikke tatt telefonen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Synes det er drøyt å kalle dem utspekulerte jævler, de jobber for en veldig god sak, og pengene går jo til forskning etc. Skjønner at det er plagsomt, men det er jo bare å legge på dersom man ikke ønsker å støtte. Synes det er mye mer irriterende med de som skal selge meg goboken, foreldre og barn, omega 3 osv.
maria isabell Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 de har aldri ringt meg før,men når eg var gravid ringte de 8 ganger før fødsel og en haug med ganger mens er var på sykehuset...de spurte ikke bare etter støtte,men gnidde inn alt mulig om dødsfall og mye ekkle detaljer....til slutt skrek eg som en gal,da sluttet de...
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 19. januar 2008 #10 Skrevet 19. januar 2008 Det samme skjedde da fetteren min døde i krybbedød. Hele familien fikk oppringninger fra denne foreningen. Det kaller jeg ikke bare utspekulert, men rett og slett perverst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå