Gil Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Er superkvalm. Kaster ikke opp, men føler meg på nippet hele tiden. I forrige svangerskap klarte jeg å holde det ganske i sjakk ved å spise ofte...denne gangen er det liksom ikke nok. Drikker te med ingefær og synes det hjelper noe... Er det noen som bruker kvalmestillende eller har noen andre gode råd mot denne forferdelige delen av svangerskapet? Det hjelper jo ikke at det aller verste jeg vet er å kaste opp Litt pingle...
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Jeg hater også å være kvalm, og har ikke fått den største kvalmen enda, hvertfall ikke som jeg hadde sist. Men om jeg ikke spiser regelmessig så blir jeg fort kvalm. Har du prøvd å spise en kjeks/knekkebrød før du står opp av senga? Lakris kan hjelpe mot kvalme, men det kan også forhøye BT. Jeg spiste så mye lakris sist Hvis det er veldig ille så kan vel legen skrive ut et mildt kvalmestillende middel.
Gil Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Har kjeks stående på nattbordet Skal til lege i morgen, så tenkte jeg skulle høre med han om kvalmestillende. Kvalmen har vært der faktisk fra 2 dager før jeg visste jeg var gravid, men den kom for fullt den uka her (uke 6) Lakris har jeg ikke prøvd, men spiser Lacerol Cactus for fulle mugger....
Gjest stockholms tjej Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 de har armbånd på apoteket som stiller kvalmen=) jeg trodde ikke de skulle funka men de gjorde det faktiskt=)
Gil Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2008 Det er jo verdt et forsøk. Vet du hva de heter og hva de koster?
Gjest stockholms tjej Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 nej de var samboern min som køpte de til meg men det er bara å spørre de på apoteket,de var ikke så dyrt men husker ikke helt hvor mye de var
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 De heter sea - band. Prøvde slike med forrige, men funket ikke.....
Gjest stockholms tjej Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 åhhh kanske de funker på noen bare=) jeg var veldigt førnøyd med de=) de va synd de ikke funket for deg....
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 He he he ja det var veldig synd at de ikke funket der og da.... grøss og gru når jeg tenker tilbake:( Blir nok å prøve de igjen, når kvalmen kommer sigende... Noe jeg forventer om kort kort tid...
maria isabell Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 ikke afipran,men prostafen, den har de lengst erfaring med....
Pysjen Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Synes Afipran er mye bedre, Postafen blir jeg veldig trøtt av.
lana<3 Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Hei dere nå har jeg sittet stuck i snart to dager for å finne oppdatert nytt om svangerskapskvalme og hyperemesis....Begynnner å få den "#¤%&/& kvalmen tilbake.... Vet dere at pga av økningen av hormonene i kroppen vår øker ph i magen?? Dette gjør at dem som har litt sånne fæle magebakterier i magen(helicobacter pyloris)får et voldsomt oppbluss av bakteriene i magen og bakteriene formerer seg i hopetall og dette er grunnen til at mange får ekstrem svangerskapskvalme(Hyperemesis Gravidarum) I USA forsker de mye på Hyperemesis(Ekstrem svangerskapskvalme) og i ett forskningsresultat fant de ut at 90% personene som kvalifiserte til ekstrem svangerskapskvalme hadde helicobacter pyloris infeksjon i magen!!!!Kvinnene som testet positivt på denne bakterien fikk en penicillin kur på noen dager og dem ble fri for Hyperemsis!!! Så på mandag skal legen og ta antistoff test for helicobacter pyloris og så blir det penicillin på meg.... Ellers så har jeg funnet ut at nexium, link ol. er medisiner som brukes til å ta bort symptomene på helicobacter pyloris bakterien, den går ikke bort men tar bort symptomene like lenge som f.eks andre kvalmestillende og beste av alt, disse medisinene blir du ikke trøtt av...juuuhuu......og jommen meg ble jeg kvitt kvalmen i dag bye bye kvalme... Noen andre som kommer til å teste seg for dette antistoffet??? Uff ble langt og rotete dette men håper dere forstod hva jeg mente.....
mirakel i magen*har født* Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Så bra at det funker på deg... og mange andre. Jeg har ikke fått påvist Helicobacter bakterien, men har tatt en gastroscopi som påviste reflux. Har stått på Nexium i over 1 år. Det hjelper dessverre ingenting på kvalmen min. Men veldig bra at det virker for noen:) Og veldig bra at det forskes på hyperemesis.
lana<3 Skrevet 20. januar 2008 #15 Skrevet 20. januar 2008 Hvor mye nexium tar du hver dag?? Ved helicobacter skal man ta 40 mg og ser at for dem det ikke hjelper for, skal noen ha trippelkur altså 60 mg pr.dag...men såklart tar man ikke slike doser uten å snakke med legen først.. Hvor langt er du i svangerskapet? Bakterien skal visst øke voldsomt i omfang på dager og uker og jeg er bare litt over 4 uker gravid... Kanskje derfor det ikke virker på deg....uansett å ta en antistoff prøve er visst billig og enkelt gjort så det kan jo ikke skade....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå