Gå til innhold

Hva gjør vi nå da..


M&guttane

Anbefalte innlegg

Testet positivt i går- er så utrolig lykkelig! Hadde det veldig koselig: bilder av tester, sambo m test, jeg m test, tårer og mange tanker, tenkte på neste jul med en baby, hva skal vi gjøre i ferien?, vi gliste hele dagen...!!!!

 

Vi har prøvd siden ca august- så har jo vært en del inne på disse sidene. Men nå som jeg faktisk ER GRAVID, så "vet jeg ikke hva jeg skal gjøre og hvor vi skal begynne".... Hva gjør vi nå? Tenkte jeg kanskje måtte dra å kjøpe en bok, husker jo ingenting som jeg har lest her tidligere nesten for nå er det jo reelt. Har jo selvfølgelig løst å shoppe masse med en gang- men kan jo ikke gjøre det:-) Kanskje ringe til lege på mandag?

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med en liten spire!:)

 

Det viktigste du skal gjøre nå er å nyyyyte hver dag. Slapp av og ta godt vare på deg selv og dine!:) På mandag kan du ta kontakt med legen. Det er vanlig å få første kontroll mellom uke 8 og 12, men dette varierer veldig fra lege til lege. Du kan jo også kontakte jordmor om du ønsker det. Du kan jo kanskje unne deg litt shopping. En bitteliten body eller noe slik, så har du noe å drømme deg enda mer bort i...?:) Tror alle gjør forskjellig jeg, så du bør nok gjøre det som er best for deg!:) Når du snakker om bøker, så deler ofte jordmor og lege ut en bok eller to. Du kan sikkert bare stikke innom og få den til uka om du ønsker det. Hvis du vil ha en mer utfyllende bok kan jeg anbefale "På vei" av Gro Nylander. Super bok!:)

 

Lykke til videre, håper du får et fint svangerskap!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja; du kan jo løpe ut og kjøpe det siste nummeret av GRAVID!:) Det synes hvertfall jeg at var veldig stas (og litt flaut å skulle betale)...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!! :)

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det, for jeg har det vel litt sånn jeg også.. Og etter å ha vært inne på utstyrssidene, så ble jeg helt svimmel over å se hvor mye "greier" man egentlig trenger.. :) Det jeg gjprde da jeg fikk positiv test, var å få en time hos legen (timen blir i uke 7+3), så ringte jeg til Rikshospitalet og fikk fødeplass der. (vil man føde på Riksen, er det bare å hive seg over telefonen, for der er det allerede begynt å fylle seg opp med fødende i sept) Ellers har vi ikke gjort så mye mer. Passer på kostholdet, spiser et kosttilskudd som heter "gravid" og drikker mye vann samt frukt og grønsaker. Er det noen andre som har noen gode råd til hva vi skal tenke på i denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Takk for gode råd! Jeg har nå vært inne på babyverden.no og bestilt den svangerskapsboken man får hos legen, var gratis. Så tenkte jeg at jeg skal dra ut å kjøpe "På vei" boken og kanksje et Gravid blad.

 

Endrer nok til et sunnere kosthold, samt at jeg tar GraVitamin og Omega 3. OG jeg skal også springe å kjøpe Gravid bladet..hhihi... Kanskje hadle en liten body hvis jeg tør gå inn i butikken:-) Takler ikke å møte noen kjente- er jo ikke vant med tanken selv jo...

 

Jeg har ikke fastlege- flyttet til byen for leeenge siden og har ikke somlet meg til å få fastlege enda. Når jeg har hatt behov har jeg vært hos privat...Må vel ha det først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har planen klar!:)

 

Ang lege kan du bare bytte fastlege på nett nå, er kjempeenkelt! Da har du denne legen fra 1.februar. Burde ikke være noe problem å bestille time på mandag da..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på litt shopping jeg- ble boken "På vei" og "mamma for første gang" og bladet GRAVID. Så nå kan jeg kose meg med masse lesestoff i kveld. Jeg holder til i Fredrikstad- du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du jo kose deg med masse interessant lesestoff i helga ;)

Jeg holder til i Bærum, men kommer opprinnelig fra Drangedal i Telemark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...