Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 skal prøve og gjøre en lanag historie kort. Jeg er gravid i uke 22. vi har ei datter på 1 år som nå er begynt i barnehagen. Jeg jobber turnus og fullstilling. Han går hjemme, er langtidssykmeldt. Greier fint å dra på fotballtrening så ja, ikk si no mer. Men så er det det at han mener at når jeg er på dagvakt frem til 15.30 skal frøkna være i barnehagen hel dagen jeg skal ta henne md kl 07 og hnte henne der. Er jeg på kvelds arbeid skal hun det samme, da får jg med andre ord ikke se henne. Jeg syns at nå når hun er så liten kan hun være noen timer foreksempel fra 09. til de spiser lunsj og legger seg i 12 tiden da kan han hente henne slik at hun får sove hjemme. Dette d dagen ejeg er på arbeide på formidag. De dagene jeg har kvldsvakt vil jeg jo ha henn hjemme. Dette kranglr vi no voldsomt om. Ser jo at dette vil endre seg dersom han begynner i jobb igjenn, og eventuelt når hun blir større da tror jg hun vil ha mer utbytte av å være i barnehage , men nå når hun er så liten synst jeg noen timer med gjevne mellom romm er nok. Hva syns dere? er jeg helt på jore som syns dette, skal jg gi meg eller kjemp vidre? trenger innspill er dønn sliten av disse kranglene
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Dette blir altfor lange dager, synes jeg. Greit nok at det innimellom blir 8-9 timer men det bør jo ikke være normen. Hos oss prøver vi alltid å få til at en av oss leverer før 9 og henter ca 15, hvis ikke jobben gjør det umulig. Arbeidsgiveren vår er fleksibel så lenge vi jobber 8 timer hver, de fleste abeidsgivere har forståelse for det. Langt mer enn din mann skjønner jeg:) Hadde min mann vært såpass kranglete på noe som for meg virker så opplagt hadde han nok ikke vært min mann..For å si det sånn:) Klarer han å komme seg på fotballtrening klarer han vel å hente dattera deres i bhg. Ellers kan han jo ikka ha NOE ukedagsansvar om forholdet skulle ryke..:Men det skjønner han vel...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Tusen takk. det har jeg ikke tenkt på engang, at jeg kan ta til min fordel. Har det siste tenkt tanken at hadde det vært bedre å være alene enn å skal krangle om dette? men kommer hele tiden frem til at da blir hun i allefall satt i barnehagen hver dag de ukene han skal ha henne. Prøver å si at jeg ikke har fåt barn for at de skal oppholde seg i barnehagen mest mulig. Trodde barnehage var for barna når de må være der pga av at foreldrene må på jobb. Men nei det er i følg han dt aller beste for barna...Det gjør meg nesten nervøs, er det så ille og vokse opp her hjemme?
2SmåTroll Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg vil ikke si at han virker direkte syk siden han kan dra på fotball trening. hvorfor vil han ikke være hjemme med tulla? Jeg har en mann som er er hjemme i 14 dager og ei tulle på 3 år. Og jeg kan si at de dagene jeg begynner 08:00 så får han vær så god og levere henne i barnehagen, ser ikke noe grunn til at jeg skal stresse med unge og meg når han er hjemme og de kan kose seg på morgenen. Skal helst være i barnehagen inne 9:30. Det samme er det hvis jeg jobber lenger enn 14:00 Da henter han gjerne tulla før jeg er ferdig på jobb. Jeg ville nå stått litt mer på krava.. ser ikke noe grunn til at du skal stå opp og få ungen i barnehagen så tidlig når han er hjemme. Og han har ikke vondt av og være alene sammen med ungen heller.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Når den ene av oss har fri lar vi vår sønn sove til han våkner selv, spise hjemme og dn som er ferdig først henter han. Så han er nesten hver dag i barnehagen fra ca kl 10 til kl 15.30, og det synes jeg er lenge nok. Det er bare noen timer igjen av dagen før barnet tar natt! Synes du bør ta dette opp med din samboer. Vær bestemt og sta! Vis disse tipsene du får fra oss! Særlig også siden hun er så ung... Min sønn jeg snakker om er faktisk 4 år, men det er tungt for barna også å vær så lenge hjemmefra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå