Gå til innhold

Sex i første trimester


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det på noen måte kan være skadelig med sex i første trimester? Noen som har greie på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk gravid sist var vi nygifte (tulla ble unnfanget på bryllupsnatten i følge terminkalkulatur, nesten flaut), og vi gjorde det en GOD DEL i det første trimesteret. Det funket helt fint, og hun satt som bare det! Vi fikk liksom en ekstra piff med det at jeg var gravid. Nyt det! Tviler på at det kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg syns det er betryggende det dere sier her men for meg så gjør det faktisk vondt! Syns det er veldig ubehagelig.. Er det unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg i sjette uke nå. Jeg opplevde noen ganger for 1 1/2 - 2 uker siden at rett etter en orgasme verket det skikkelig i livmora. Som en ordentlig menssmerte. Jeg ble litt redd for hva dette skulle være, men kjenner ikke noe til dette nå lengre. Kanskje det er for at livmora er i en litt uvant fase. Jeg har vært gravid før men hadde en SA. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel kanskje være at sex er ubehagelig fordi livmormunnen er lukket og mannen din "stanger"? kke sikker altså, bare en teori..:)

 

Anonym:

Jeg vet ikke hvorfor du får smerter i livmoren. Men jeg vet at når man er lenger på vei så er det veldig vanlig at man får kynnere etter at man har hatt orgasme. Jeg fikk ofte dette, og da er det jo livmoren som trekker seg sammen og blir hard. Kan være ganske ubehagelig. Kanskje det er noe slik som skjer med deg også...? Slike kynnere etter sex er hvertfall helt ufarlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker stor forskjell på orgasme nå, kjenner livmora trekker seg sammen etterpå, og orgasmen er på en helt anen måte..Noen andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orgasmen er bare helt nydelig. Mannen min er desverre litt redd for å ha sex og dessuten har jeg vært mye kvalm. Kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...