Han79 Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 Hei. Lurer på om det er ok for gravide å stripe (lysne) håret. Eller er det skumle kjemikalier en bør holde seg unna? Noen som vet?
ma-85 Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Ikke noe farlig. At hårfarging er farlig, kommer vel fra tidligere da hårfarger var streke kjemikaler. I dag er de fleste veldig milde.
Han79 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2008 Takk! Selv om jeg muligens skal lysne det også? Vil nødig ta noen sjanser...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Jeg leste akkurat i det nye Gravid-bladet at de anbefalte gravide å være føre var når det gjaldt hårfarge. Jeg var også veldig usikker på dette, og har farget håret 2 ganger hos frisøren dette svangerskapet med en mild farge. Trodde det var greit, men det jeg leste i Gravidbladet var at det var ikke forsket nok på det, og de trodde kanskje det kunne påvirke fosterets hormoner, og evt føre til sterilitet (for barnet). De ba oss også være forsiktige med selvbruningskrem (noe jeg også har brukt), da det var forsket for lite på dette også...
Han79 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2008 Ojsann. Skal ta en titt på den artikkelen. Har bladet liggende. Får nok nøye meg med klipp da... Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå