Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jenta mi er syk, og jeg synes det har pågått litt lenge nå...

Kort fortalt; hun er ett år, har hatt diare (de første dagene også oppkast) i ca fem dager nå. Hun spiser ikke like mye som vanlig, men fikk i henne en tallerken grøt nå på morgenen og hun drikker godt med vann.

Burde jeg bare avvente og se siden hun får i seg mat og drikke? Vil ikke være hysterisk, men synes fem dager er lenge? Eller er det kanskje helt vanlig at det varer så lenge?

Hehe, ja - det var noen spørsmål fra en skikkelig førstegangsmor som blir glad om noen deler litt erfaringer;-)

P.S Noen typer mat/drikke som er ekstra bra mot diare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun har våte bleier og formen er grei, ville jeg venta noen dager til.

Mat som er bra for diare:

- Blåbær

- Biola/yoghurt

- Banan

- Ris

Skrevet

Tusen takk for svar, futte ! Venter noen dager da, og lager middag med ris i dag;-) Banan og yoghurt har jeg gitt henne i noen dager.

Skrevet

Guttungen går på penicillin og får diare av den så jeg fikk den lista hos legen for et par dager siden :)

Du kan jo ringe fastlege eller helsestasjonen på mandag å høre hva de mener. Lykke til!

Skrevet

Gutten min på 5 mnd har også akkurat hatt omgangssyken, og slet med diare lenge etterpå.

Fant ut at man skal holde de unna melkeprodukter rett etter at de har hatt omgangssyken, da kan man visst reagere på samme måte som en melkeallergiker.

Det er tørrmelk i ferdiggrøt. Holdt ham unna dette i 3-4 dager, da sluttet diareen med en gang. Ga istedet hjemmelaget havregrøt kokt på vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...