Gjest Skrevet 19. januar 2008 #1 Skrevet 19. januar 2008 ny kjærsten min kommer på middag i kveld og jeg skal lage nachos, har aldri gjort det før, så trenger en god og enkel oppskrift!!! takker og bukker
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Vet ikke helt hva som skjedde, en V??? Hehehe klikker snart denne maskina!!! Ville bare si hei:)))
fiona71*2pp Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 hei. er dere glade i hvitløk da, og noe sterkt? Jeg lager alltid når jeg skal kose meg, dette : Spre Nachos utover en stekeplate, legg på pepperoni (på hver nachobit) , kutt opp jalapenos, og legg noen små biter på bitene ( kan også legge hele, kommer an på hvor sterkt du vil ha det, kan også utelates selvsagt Strø over ost. Stek de til osten er slik du liker den. Dyppe dressing : Halv pk rømme, majones. Bland i til du ikke kjenner for mye av rømme smaken. En dæsj sitron ( gul flaske) Sukker. Hakket hvitløk. Her må du bare smake deg fram. velger selv hvor mye hvitløk du skal bruke, og om du vil ha den syrlig eller søt, eller noe midt imellom. Kjempe godt )
Bella Swan Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Stek kjøttdeig med tacokrydder. Legg nachos chips og kjøttdeig lag for lag i en ildfastform. Du kan ha i mais, tomater, jalapenos osv. Alt etter hva du liker. Ha ost på toppen. (Sånn cheddarost som man kjøper på boks er godt å ha oppå.) Tilbehør: baguetter, aioli og salsa.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 skal bruke karbonadedeig, men regner med jeg kan bruke samme metode, bare ha på taco mix på den og så jalaenos og en taco saus dings? og så ost? dippen så veldig god ut, så den blir det nok og guacomole
tine29 Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Stek en pk kjøttdeig, ha over tacokrydder. Hakk opp rød/grønn paprika og løk, stek sammen med kjøttdeigen. Fyll nachos i en ildfast form, tøm kjøttdeigblandingen over. Over kjøttdeigen igjen tar du et helt glass salsa å en boks mais. Topp med ost.Gratiner i ovnen. Server med salat,salsa å rømme.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 19. januar 2008 #9 Skrevet 19. januar 2008 Slik gjør vi, rask,enkelt og veldig godt.. -Tar nachonchips utover i langpanna på bakepapir - tar så stekt kjøttdeig med tacokrydder,mais,sopp og løk (paprika) oppå. -til slutt strimlet ost - serveres med ett glass tacosaus og jalapenos og rømme... Lykke til
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har dette i: -karbonadedeig -hvitløk -løk -kidneybønner/salat- og grytebønner -rød paprika -en boks tomater -tacokrydder -et glass tacosaus over om jeg ønsker, men kan smake til dette Alt dette stekes og blandes og has i en ildfast form nachos selvfølgelig Så gratinerer jeg med ost og serverer med en hvitløksdressing av yoghurt og usømmelige mengder hvitløk eller med guacamole.
Pampers123 Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Min oppskrift er ikke så mye "saker" i men, fyyy det er godt! jeg steker kjøttdeig, legger nachos chips i en langpanne og har kjøttdeigen over, og legger tilslutt et lag med ost oppå. Stekes bare et par minutter, til osten har smelta. Lager hjemmelaga tatziki : 1 stor boks naturell yoghurt 1 - 1 1\2 raspa agurk Masse masse hvitløk Og litt salt Også har vi en tomat og løk salat ved siden av.. Og det er bare oppskært tomat og løk, med litt olje og basiliikum over
Lotta78 Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 Jeg slenger inn en oppfordring om å lage tacosausen selv, såååååååå mye bedre og sunnere enn disse glassa;) Ta et par tomater (4-5), del en løk i båter og kjør dennne sammen m tomatene i en blender/ stavmikser e.l. Bland inn hvitløk/chili etter smak, og sleng oppi en dusk koriander. Du kan også ha oppi en dæsj lime hvis du liker det. ( Jeg vil også anbefale å ha oppi litt tomatpuré, på denne tiden av året er tomatene gjerne litt bleke og smaksløse, og pureen bidrar med litt fylde.) ha det hyggelig i kveld da;)
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 tusen takk alle sammen, nå har jeg mange gode tips og råd, så dette skal nok gå får helt prestasjons angst, men de andre middagene jeg har lagd har alle falt i smak, så skal nok se det går strålende skal lage guacomole og muligens også taco sausen fra bunn, og så dropper jeg bønnene, ikke noe jeg vil ha nå i starten av kjærste forholdet hehe.. ikke det at litt promp er farli, men greit å holde det unna når man skal være romantiske og kose seg i starten ha en strålende kveld alle som en, nå har jeg en laaaang handle liste som må gjøres noe med
Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. januar 2008 #15 Skrevet 19. januar 2008 Et lite tips fra meg: Jeg har erfart at jo mer væske (saus) man har på nachosen, jo mer vassen blir de. Legg isåfall ikke nachochipsen under fyllet, legg heller fyllet i en form og ha chipsen såvidt nedi slik at den blir sprø når du steker. Eller du kan servere tacosaus el.l ved siden av og bare ha kjøtt, grønnsaker og ost over chipsene :-) Det blir best, synes jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå