Gå til innhold

Hjelp! ang å bli ferdig med studiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar mastergrad og er alene med en gutt på 19mnd. Ingen avlastning fra bf,men får noe hjelp av familien min. Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal klare det! Sønnen min er veldig krevende for tiden - mye syk og kjempeaktiv når han er frisk. Føler jeg aldri får tid til å lese ordentlig, klarer liksom bare å "henge med".Og det holder ikke helt for meg, vil jo gjerne gjøre det litt bra også. Samtidig er jeg nøye med å prioritere sønnen min( kan jo ikke bare dytte han bort til barnevakter hele tiden heller). Huff, det skal ikke være lett. Er det noen her som har vært heller er i min situasjon?Råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ein avlastningsfamilie kunne vært noe for deg? Så har han ein fast plass å vær, med folk han kjenner. Og du får kvilt og studert i fred og ro. Veit ikkje så mykje om akkurat det, så eg aner ikkje kva kriteriene er for å få ein slik ordning.

Lykke til!

Skrevet

Har ingen råd dessverre:( Sliter faktisk med det samme, går på privat skole som jeg betaler MASSE penger for. Barnet mitt er mye sykt og bf bor i utlandet. Føler at alt er håløst og jeg er utrolig sliten. Har en bunke med innleveringer som skal være ferdig om 2 uker....har ikke begynt engang. Orker rett og slett ikke!

Ville bare si at du er ikke alene :)

Skrevet

Eg vurderer sjølv å studere til hausten, men kjem anten til å ta litt permisjon ifrå jobben, sånn at eg får nokre dager i veka til å lese menst tulla mi er i barnehagen. El. så kjem eg til å studere på fulltid, og må da prøve å få lese på dagtid menst tulla er i barnehagen + at eg vil vere aleine 10 dager i mnd. om eg flytter, da far skal ha samvær med barnet. Så eg er vel meir heldig stilt når det gjelder å få tid til å lese, så dessverre ingen gode råd. :(

Skrevet

jeg er i lignende situasjon jeg og. du er ikke alene:)

det jeg har følt har vert viktigst er at det er faste rutiner. leggetiden hos meg er ønskelig halv 7, men kan dryges til 7, aldri lengre! da er kvelden min, og ikke noen andre sin. da kan eg rydde, sove, lekser, akkurat det jeg vil :)

kor bor du? kan du henge deg med noen andre småbarnsforeldre slik at dere kan hjelpe hverandre litt slik at du kan få gjort noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...