skrotnissen Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 gutten min har alltid vært veldig glad i pupp og ikke villet tatt flaske i det heletatt, helt til for en uke siden da vi var på besøk hos noen med en 9mnd gammel gutt som fikk flaske. lillemann snek seg til flaska når bayen ikke ville ha mer, og drakk oppresten , og etter dette så har han kun villet ha flaske og ikke noe mere pupp... han er jo nå 14mnd, så burde jeg avvenne han med flaska? han mååå ha den på kvelden da jeg pleide å amme han, ellers blir det bare grining! han drikker selv av kopp osv, men på kvelden vil han aller helst sitte på fanget å bli matet med flaska. da vi var på besøk var han veldig sjalu fordi jeg holdt på med babyen(er ikke vant til å se meg holde på med andre barn) kan det være en "reaksjon" på dette? hjeeeeeeeeelp!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg synes du fint kan fortsette å gi han flaska på kvelden om det roer han og han koser seg med den. Han er liten ennå og om du ikke finner noe grunn til å slutte, hvorfor gjøre det? (så lenge tannpussen er etterpå da) Når han blir større vil du etterhvert finne ut når tiden er inne og det vil føles mye bedre og det blir enklere å kutte flasken. Det er min erfaring hvertfall. Ikke gjør noe fordi du føler omgivelsene rundt deg mener det er det rette. Gjør det som føles rett for deg og din lille. Så lenge ikke det er noe problem for deg og det er ikke er no "skadelig" for gutten, så følger du hjertet ditt så kommer løsningen med tiden. At han begynner å få sjalusifølelser er ikke unormalt, han ser at mamma er opptatt med noe annet og vil da naturlig prøve å få oppmerksomheten din igjen. Involver han i kosen med babyen og sitt på gulvet med han også. La han prøve å gi babyen leke, kose babyen osv. Da føler han seg mer inkludert og reagerer kanskje ikke så mye. PS. Min minste får ei vellingflaske før leggetid ennå, hun er 18mnd, hun koser seg masse med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå