brummemamma- Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Noen som har erfaring med spysyke hos små babyer? Vår gutt er fire uker, og vi har, grunnet flytteproblemer, måtte flytte foreløbig inn hos slektninger og der har seksåringen nå spysyke...litt bekymret for smitte nå, både oss og småen. Noen påstår at små babyer ikke kan få spysyke, men er ikke sikker på at det er sant. Han får MME i tillegg til MM så vet ikke om han får nok antistoffer heller.
heldigec Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 De kan vel i teorien få det, men er ganske godt beskyttet hvis de får mm. Det aller viktigste for alle er god håndhygiene og at ikke du får det! Vask hendene hele tiden og hver gang du har tatt på noe som seksåringen også kan ha tatt på...spesielt toaletter....smiktter først og fremst gjennom avføring....- høres slitsomt ut men er verdt det. Pass på at seks-åringen holder seg unna babyen, men husk at du kan være smittebærer uten å være syk selv. Han er smittsom i 48 timer etter siste "tømming". Jeg har akkurat hatt spy-syken på 3-åringen og 6-mnd babyen og det er ikke gøy.... Lykke til!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Dem kan fint få det ja.. Her var minstejenta 8 uker da hun fikk spysyke, smittet av storesøster. Ble smittet selv om jeg fullammet på den tida.. Men det gikk veldig fort over hos henne da. Spydde 3 eller 4 ganger (husker ikke helt) og så var det over. Apetitten hennes var som vanlig, om ikke større, for hun ble illsint og skulle ha mat etter hun kastet opp.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 pass på håndhygienen!!!! det hjelper kjempe mye! vask av toalett å hendene til 6 åringen å ikke la henne dulle eller ta på babyen....eller lekene babyen så går det forhåpenligvis bra.er godt beskyttet når di får mm:)her har vi hatt det alle tilog med jeg å jenta på 5 mnd har sluppet unna:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå