Gå til innhold

Sparing av barnetrygden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tenkt å prøve og spare barnetrygden for å ha penger i bakhånden når barna evt. skal konfirmeres, ta "lappen" og andre større hendelser.

Det jeg lurer på er hvor det er best å sette pengene? På en egen konto, fond etc. Noen som kan anbefale meg noe? Barna er snart 3 og 5 år så har mange år jeg spare over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har postbanken som bank og da går trygden direkte på en konto somheter barnas trygghetskonto, med god rente (4,7). Jeg har spart fra barna var nyfødt. Og så lenge en vet at de ikke kommer på brukskontoen så er det mye lettere å ikke røre og bruke de.

Skrevet

Aksjefond, skagen global eller skagen kon-tiki.

Skrevet

enige med gutsbestebarn. spesielt i disse tider lønner det seg jo og kjøpe seg opp... og med et så langsiktig mål og med så trygge fond som skagen global, skagen kon-tiki og odin maritim er så ville jeg godt for det. eller rettere sakt. jeg har gått for det

Skrevet

Jeg sparer penger til jentene på høyrentekonto under mitt navn. Da får jeg litt kotroll når de blir 18 og slipper overformyndeiet. Blir raskt over 70 tusen

Skrevet

Ville og godt for fond. Eventuelt noe av beløpet på sparekonto og resten inn i fond.

Odin maritim fondet har gjort det knall bra siste tiden og har vært det mest lønnsome fondet siste årene.

Personlig ville jeg nok ikke gått inn med hele beløpet i et bransje fond, men heller tatt et bransjefond og et litt mer uspesifisert fond som fx skagen global eller odin norden.

Jo mer spesifisert fondene er til høyere risiko er det å invistere i de.

Inne på www.morningstar.no får du en oppdatert oversikt over oppgang eller nedgang i de ulike fondene. Kan være lurt å sette seg litt inn i det før du velger å invistere i noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...