Gå til innhold

Jeg eeeeelsker hester!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er livsviktig for at jeg skal ha en meningsfyllt hverdag. Måtte bare dele det siden jeg nettopp har hatt en fantastisk dressurtrening =)

Man kan si at jeg er avhengig. Har ridd siden jeg var 9 år. Red til jeg var 8,5 mnd gravid, og var oppe på hesteryggen 5 uker etter fødsel. Jeg elsker lukten og de varme mulene. Det er terapi å møkke og tømme trillebårer. Når jeg virkelig skal kose meg, setter jeg meg ned og pusser utstyr. Av og til om kvelden kan jeg bare sitte og se på at hesten spiser kvelds. Det er helt sprøtt altså. Sitter og nyter lyden av høy som blir spist, og lyden av fornøyde hester som pruster i nesen. Glemmer tid og sted når jeg er i stallen. Jeg føler meg så heldig som har denne muligheten og som får oppleve det å virkelig brenne for noe. Sambo synes jeg er heeeeelt ute =) Flere med hestedilla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hestedilla her ja;) Men liker ikke å pusse utstyr da. hehe... Men det er en helt spesiell stemning i stallen om kvelden når hestene spiser kveldsmaten sin.

Skrevet

Har hestedilla her også ja! Driver med trav jeg da. I morgen starter hoppa mi i V75 på Drammen, og hun er på vei dit nå sammen med sambo og min far. Vesla å jeg er hemme vi da, synes det var litt for langt å ta henne med dit ennå. (Vi bor i Trøndelag) Så denne uka har jeg pussa å vaska mye utstyr så det skal se pent ut på tv!

Skrevet

Åh, ja, hestelukta er er som parfyme i nesa mi:)

Er hestejente jeg også, elsker de dyra. Tenker ofte på fine stunder jeg har hatt med hester som jeg har hatt eller stelt tidligere, feks barbakturer i snøen når det har vært mørkt og stjerneklart. Sukk:)

Skrevet

hadde dilla når jeg var mindre, men savner det egentlig litt.

husker jeg ønska at det skulle vært en hestelukt parfyme:S

Skrevet

Elsker hester, men er desverre maaaange år siden jeg solgte islandshesten min :( Snufs. Saavner den tiden ja.

Skrevet

åå,gud,det du skrev var helt...vet ikke hva jeg skal si..er akurat sånn jeg og..drev med sprangridning jeg da..herregud,hvor jeg savner å ri.. sant det du sier om at hester er terapi..har hatt hest siden jeg var 8,solgte den siste hesten min da jeg var noen mnd på vei.. var så sinnsykt gøy å reise rundt på stevner.. håper jenta mi blir hestefrelst,da er det ingen tvil om at jeg vil bli en hel frelst ponni mamma :) hvor har du hesten din oppstallet??

Skrevet

elsker hester ja!!!

våre to står fornøyd ute i stallen og sover:p

Skrevet

augustmamma07: Hva heter hesten din? Driver med trav selv. Ble nysgjerrig jeg nå, hehe.....

Skrevet

Ja, er kjempe gla i hester:)

Har satt ut grom gutten på prøve jeg da... Han blir vel solg dit, har værken tid eller penger til han nå:( Kjempe synd, for han er den beste hesten i hele verden... Har en sinnsyk personlighet, jeg ALDRI har sett hos en hest før... Er litt lei meg for at jeg må selge han, men han har det kjempe godt der han er også, og det er veldig godt å vite:)

Skrevet

Hun heter Vinraua. Har du hester selv?

Skrevet

I Sogn og fjordane. Den jeg har nå er ikke min, men instruktøren min sin. Jeg måtte avlive hoppa mi for 2 mnd siden. Det var helt tragisk, jeg ELSKET henne! Digger å ri den jeg har nå da. Hun er skikkelig artig og en meget bestemt dame. Super å ri dressur, men hun er helt fersk og urutinert. Den jeg hadde var det motsatte =) Red en del sprang før, men etter jeg ble mamma synes jeg det ble litt skummelt =) Har alltid vært mest glad i dressur. Det er bare så herlig når alle knappene er på plass, selv om det tar tid. I dag funket det så bra at jeg kunne ridd i timevis. Hehehe! Var du veldig aktiv? Hvor da?

Skrevet

Ja, vi har to varmblodser. Ei merr og en vallak+ en liten shettis bølle:=) Hoppa er satt bort på for. Ellers har det vært stille med løp i over et år nå, men vi kommer sterkere tilbake senere:=)

Skrevet

Om du kjenner noen fra Sogn og fjordane, skal jeg si det=) Vi kalte henne bare W =) Hun er desverre død nå =( Hoppa jeg har nå kaller jeg bare "dumma" =) Han som eiger stallen vår driver med trav. Hvor er du fra da?

Skrevet

Masse lykke til! Krysser fingrene for dere!

Skrevet

Hehehe! Fikki kke med meg at det var til augustmamma. Ble så ivrig av det hestegreiene=) Bla, bla, bla vettu=)

Skrevet

jeg å,jeg å:) har ikke mindre enn 5stk..men merker det er knapt med tid,så prøver å få solgt et par stykker..er så deilig å gå ut på kvelden,barna sover og da er det mamma tid;) stuller og steller,å nå har det vært nydelig ute..stjernklart og ikke for kaldt..i tillegg kommer det et føll om ikke lenge,går bare å venter..nesten som å være drektig selv,hehehehehe..hest er terapi for kropp og sjel,det skal være sikkert å vist:)

Skrevet

åååå jeg misunner dere noe grusomt!!! Min søster fikk drive med hester mye når hun var mindre, men jeg var alltid for liten. Og når jeg først ble stor nok så var det for dyrt...knurr! Så den eneste erfaringen jeg har var meg og en venninne som red to shetlandsponnier noen ganger i uken. :)

Men det var jo driitgøy da.

Har fortsatt lyst å begynne,men kommer liksom aldri i gang..

Noen som har en hest jeg kan få låne en tur?? hehe..;)

Håper min datter interesserer seg for hest når hun blir eldre,jeg skal ikke stoppe hun ivertfall!

Skrevet

Lille Krapyl: Jeg solgte den ene hoppa mi til Sogn og Fjordane, hun hadde ringhov og ble solgt som avlshoppe, hun flyttet med eier til Karasjok da, kanskje du vet hvem det er? =)

Skrevet

Er livredd hester jeg, og syntes de lukter sikkelig vondt, men skulle ønske jeg likte hester:0)

Ser så koselig ut og ri osv, har til og med en stall rett her hvor vi bor, men jeg er så feig at jeg bare løper forbi:P

Skrevet

Regnbuens barn: Det kan jo hende. Hva heter hun da? Kiwi?

Skrevet

Kjenner igjen den beskrivelsen godt:) Har drevet med hester i mange år, og i flere år med trav.. Har selv "bare" en traver nå, og merker at jeg ikke har mulighet til mer, nå som vi har en liten tulle som selfølgelig har førsteprioritet..:)

Augustmamma: Synd med galoppen på lørdag, har jo gjort det veldig bra, hesten din:)

Skrevet

Hestefolk er det her enda ivertfall;)

Koselig det;)

Skrevet

Jeg har å hestedilla :) Men etter jeg ble gravid så flytta jeg fra byen jeg er oppvokst i, langt bort og her har jeg ingen hestekontakter så da har jeg ikke fått ridd osv på et par år desverre. Hver gang jeg ser en hest lengter jeg tilbake til gamledager i stallen med møkking, foring, stelling og ridning :) Er så enig i at hestelukt er gooood lukt :)

Skrevet

Hun var blanding av KWPN og Knapstruper, Access heter hun=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...