Gå til innhold

Slutte med nattbleie; gode råd mottaes med takk:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å kutte ut nattbleien til min 3 år gamle datter. I sommer ble hun tørr på dagtid. De siste dagene har hun ikke ønsket å ta på bleien når hun skal legge seg. Slik at i går kveld og i kveld har hun lagt seg uten. Da har jeg bedt henne gå på do rett før hun legger seg. Når vi har lest ferdig boken i sengen har jeg minnet henne på at hun ligger uten bleie. Jeg har fortalt henne at hvis hun våkner og må på do kan hun bare gå ut på doen som på dagtid eller komme å hente meg slik at jeg kan følge henne. Sist natt tisset hun ikke i sengen før til morgenen.

Hvordan skal jeg gå frem videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå sliter jeg med å få sønnen min tørr på dagtid (3,5 år) men har klart å få jentene mine avvent på natten så svarer allikavel ;)

Når de hadde vært tørre på dagtid en stund, så snakket vi litt om det å slutte med bleien på natta også og heldigvis så var positive til det.

Min elste sluttet og hadde 0 uhell, mellomst sluttet og hadde et par uhell de første to dagene. Men så gik det helt fint.

De gik på do når de la seg, og så følgte jeg dem på do like før jeg skulle legge meg i en periode like etter at de sluttet. Men så kuttet jeg det ut også.

Ellers så hører det flott ut det du gjør allrede.

Skrevet

Jeg begrenset også væskeinntaket før leggetid. Etter kl. seks fikk hun kun et halvt glass med drikke.

Ellers høres det ut som om du gjør "alt rett". Noen får tilbakefall en stund etter bleieslutt natt. Her hadde vi 2 tissefrie mnd etter slutt med nattbleie, så hadde hun 3 netter hun tisset ut senga(av uviss grunn) Men har nå vært bleiefri i 7 mnd;)

Skrevet

Takk for gode råd og positive tilbakemeldinger til begge to:-) Ha en god natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...