erika06 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Noen som har et godt forslag??!! datteren min er litt over ett år og får flaske om kvelden. hvor lenge gir man egentlig flaske? Hun drikker helt fint av kopp, og drikker melk utenom flaska. og hvor mye melk skal de minimum ha pr dag, er jo max 6dl har jeg hørt.. pliiis hjelp!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #2 Skrevet 19. januar 2008 Vi sluttet med flaske da vi sluttet med mme, to dager etter knøttet fylte ett år... Ikke brukt siden, heller ikke spurt etter den.. Gikk over til tutkopp og nå vanlig kopp...
Askepott 3 barnsmor Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 Jenta mi er 2 år og 5mnd og får fortsatt en flaske melk om dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Du pusser vel tennene hennes etter flaska vel??? Hvis ikke må du i hvert fall begynne med det straks! Flaska i seg selv kan du forsåvidt også prøve å slutte med. I hvert fall med melk på. Greit nok å gi vann på flaske en stund til, det kan være litt enklere på natta enn å gi vann av glass. Finnes ikke noe minimum når det gjelder melk tror jeg, da skal de få i seg veeeeldig lite kalsium dersom det skulle være et problem. Hun trenger ikke mer enn et par melkeglass om dagen, hvis hun har lyst på det, og hvis hun spiser andre melkeprodukter trenger hun ikke så mye heller. Til jernrik mat skal barna helst ikke drikke melk, for da svekkes jernopptaket i kroppen. Dvs. at til leverpostei, havregrøt og andre jernrike matvarer bør det enten gis vann eller utblandet appelsinjuice (drikke, frukt og grønt med c-vitamin er supert kombinert med jernrik mat!)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Og til frukt og grønt er det lurt å gi melk for å fremme c-vitaminopptaket:-) Ble du noe klokere?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Dette ble vel kanskje LITT mer enn hi spurte om vel.... Men, som svar på smp ditt: Jeg er ikke helt sikker på når vi sluttet med flaske, men det var en liten stund før ungen ble 2 år... prøvde å trappe ned, men for oss var det bedre å bare slutte! Det ungen egentlig ville på kvelden var å slappe av 10 min i fanget til mamman sin før leggetid. Er mange unger som bruker flaska bare til kos!
Manhattan skyline Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Gutten min er snart to, og han drikker av flaska rett som det er! Blander melken ut med vann så det ikke blir overdose melk, hehe. Han pleier også å få en skvett før han skal legge seg, gjerne til barne-tv. Men da tar vi kveldstell og tannpuss når han er ferdig :-) Men når han var syk sist, fikk han flaska et par kvelder rett i senga. Han elsker flaska si, og blir alltid rolig med den... Jeg skal la han få den til han ikke vil ha mer! (med mindre det går helt over stokk og stein) Det blir jo bare en gang om dagen han får den, og litt oftere i helgene, for da får ofte litt om morgenen og før luren i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå