Gå til innhold

Bemanningen deres

Ikkelektuell

Anbefalte innlegg

ser ut til å være noget mangelfull, siden dere bruker så lang tid på å fjerne visse innlegg. Hva med å ansette en moderator eller ti? Hun dere har ser ut til å være en smule overarbeidet. (Eller underarbeidet, alt ettersom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg signerer på denne etttersom det ser ut til at dere har glemt å svare på alle trådenen som handler om dette temaet her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dytter denne! Kan fint bruke fritida mi ( helt gratis ) og hjelpe til som moderator. Jeg forstår at det kan være overveldende for EN person å holde rede på diverse tråder, men nå er brukerne veldig flinke til å melde i fra her på Ris og Ros. Syns det er trist at mange forlater BiM på grunn av personangrep, rasistiske tråder og lignende. Dette skal jo være en plass der prøvere, gravide, mødre og fedre skal kunne møtes og utveksle erfaringer og ideer, ikke et fristed for mennesker som er bortvist fra andre forum på grunn av manglende folkeskikk. Jeg ser nytten i kranglesiden og funksjonen den har som "ventil", samt prinsippet om ytringsfrihet og demokrati, men jeg holder likevel fast med at man må sette grensen et sted og fjerne innlegg/brukere som ikke bidrar med noe konstruktivt eller nyttig. Jeg stiller gjerne opp som ekstra moderator om ønskelig.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi kommentert på en del ganger tidligere, men gjentar gjerne :-)

Det vurderes fortløpende hvor store ressurser som skal brukes på moderering av sidene. Vi ønsker ikke å benytte oss av andre brukere som moderatorer, men setter stor pris på konkrete tips om kritikkverdige innlegg. Tipsene kan enten sendes på mail til [email protected] eller postes her på ris og ros.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott forsøk på å unngå å komme med et direkte svar.

Siri von Krogh vedgår jo vitterlig selv i artikkelen jeg refererte til at det er knapt med bare en moderator. Det høres faktisk ut som om hun helst hadde sett at det var fire, som hos VG.

Jeg får spørre på en annen måte: Hvorfor sier du at dere likevel vurderer situasjonen dithen at det er tilstrekkelig med én moderator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er vel hva hun sier til en journalist, som ikke får vite om at forumene går for lut og kaldt vann. Man oppfordrer brukerne til å si i fra, og i beste fall blir en tråd her og der slettet etter 2 uker, etter at alle har lest den, eller den som la ut salgsannonse har fått solgt sitt produkt. Man er vel her inne på tross av redaksjonen, ikke fordi det er knallgod moderator:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tallulah Bankhead

Da jeg leste artikkelen på http://www.na24.no/propaganda/media/article1610459.ece så fikk jeg nesten inntrykk av at Siri slettet innlegget med navnet til lommemannen med en gang de ble tipset om det. Vi som er brukere her inne vet godt at hun slett ikke gjorde det, men tvert i mot hevdet at dette ikke skadet noen. Det var i tillegg etter at flere av brukerne virkelig hadde insistert på at det måtte fjernes. Merkelig å lese hvordan det ble utelatt i artikkelen.

Vi får håpe at denne journalisten leser disse innleggene slik at vedkommende kan få en forståelse av hvordan det egentlig fungerer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg får dytte litt på denne, mens jeg nå likevel er her. (Begynner å føle solidaritet med Sisyfos nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart en gang tidligere i denne tråden, og kan vel primært bare henvise til det svaret.

Ser at det kom et oppfølgningsspørmål om hvorfor vi anser bemanningen for å være tilstrekkelig, og det har sammenheng med flere forhold, blant annet at behovet varierer (det har vært en topp nå i det siste), økonomi (siden vi ikke ønsker å knytte til oss frivillige som moderatorer, så koster det å ha folk til å moderere), samt en generell oppfatning om at nettdebatter ikke trenger å være en fullstendig "risiko-fri"-sone.

Som sagt vurderes dette fortløpende, og dette er vårt standpunkt i saken på nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall innlegg som renner inn her pr døgn er vel mer eller mindre konstant, og ifølge Siri på mellom 15.000 og 20.000. Det er altfor mye for én moderator uansett innhold i disse innleggene, og med flere tusen brukere kan du ikke for alvor mene at det har vært noen topp i noen ting her.

Ansvarlig drifting av et nettsted som dette innebærer at det budsjetteres med utgifter til moderatorer. Jeg vil tro at dere har greit med inntekter, og manglende vilje til å betale noen for å passe på forumene må jo bare anses som ren gjerrighet.

Utsagnet ditt om at nettdebatter ikke trenger å være "risiko-fri sone" er i denne sammenhengen mildt sagt latterlig, siden dere har et redaktøransvar som dere ifølge loven plikter å ivareta, og det er tydelig at bemanningen deres i skrivende stund er ute av stand til å gjøre jobben godt nok.

Du har altså fortsatt ikke evnet å komme med noe godt svar på hvorfor det ikke ansettes flere moderatorer, rent bortsett fra at de såkalte vurderingene dere gjør går på bekostning av både lovlighet og brukervennlighet på dette nettstedet.

Du åpner jo for en del spekulasjoner rundt hvilke hensikter dere har med hele stedet, når du gir svar som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...