Gå til innhold

Alder, utdanning, sivil status, boform og antall barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble lagt frem en undersøkelse i Januar 2007 som viste at over halvparten av de som ble gravide i alderen 20 til 25 år valgte å ta abort. Det er også undersøkelser som viser at de som velger å få barn seint har middels lang eller lang utdannelse. Gjennomsnittsalderen for første fødsel var i fjor 28,1 år.

Så nå lurer jeg på deres alder, utdanning, sivil status, boform og antall barn Evt alder ved første barn er? Håper mange vil svare... spennende tema dette her. Lurer på om det er slik at det å få barn under studier er så vanskelig at vi enten utsetter det å få barn, avbryt utdannelsen eller sitter den på vent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

28 år

Hjelpepleier

gift

Eier eget hus

2 barn

Skrevet

Jeg fikk førstemann da jeg var 21 år. Siden den gang har jeg tatt over 8 år høyere utdanning(adjunkt med opprykk + og to høgskolekandidatgrader innen IKT) og fått 7 barn til.

Så for min del stemmer ikke dette i det hele tatt. Jeg er nå 38 år og minstemann er 2 år gammel. Jeg er gift (har vært det i over 17 år), jobber 100% som IKT-konsulet og vi bor i eid enebolig.

Studier og barn er forøvrig en ypperlig kombinasjon som flere burde få øynene opp for.

Skrevet

25 år

Utdannet lærer

Gift

Bor i rekkehus(Borettslag)

2,5 barn =) Eldste er 3.

Har funnet ut at jeg er mer tålmodig med de små barna, og kommer mest sannsynlig til å utdanne meg mer og jobbe i barnehage. Men ikke ennå. Har mer enn nok med snart 3 unger å løpe etter =P Jobber nå, men ikke innen yrket jeg er utdannet i.

Skrevet

21 år

Frisørlærling

Forlovet

Akkurat nå leier vi mens vi venter på at den "perfekte" leiligheten eller huset skal dukke opp

Venter nr 2..

Var 18 når jeg ble gravid med førsta gikk da skole men ble sykemeldt fra skolen, var 19 når jeg fikk henne og begynnte skolen igjen i august 07 og ble ferdig med frisørstudie og klar til og gå som lærling men ble gravid igjen i november 07 og ble av samme grunn som sist sykemeldt ut svangerskapet.

Men det går heeelt fint og kombinere barn og studier :-)

Ingen av våre er planlagt og har begge lurt seg unna prevensjon..

Jeg er kansje i noens øyne for ung og kunne godt ha venta noen år til men sllik ble det ikke og jeg angrer ikke fordet om :-)

Skrevet

-Er 22 år (blir 23 i juni)

-Går første året på førskolelærerlinja, men det er tøft ja! Er jo gravid i tillegg til å ha en 2-åring fra før. Skjærer seg litt med en del av skoleopplegget...

-Samboer med en studerende mann, han er ferdigstudert til sommeren

-Leier en leilighet på 62 kvm i 1.etasje av en enebolig

-Har som sagt en 2-åring som jeg fikk da jeg var 20 og venter nr.2 i juni i år.

Skrevet

30 år

Bedriftsøkonom(jobber ikke som)/barnehageassistent

Samboer

Bor i 2 mannsbolig

Snart 2 barn, fikk første da vi var 25

Skrevet

kan jo kanskje skrive om meg selv også....

23 år

venter 3. barnet, var 19 ved første fødsel

holder på med 2. år på førskolelærerstudiet

samboer med mann på 29

Eier hus

Skrevet

32

førskolelærer, jobber som Ped.leder

Gift

Eier enebolig

1 barn, driver med prøverør nå for å få en til:-)

Skrevet

26 år

gift

1 barn, prøvere på nr 2

Eier enebolig

Førskolelærer, jobber som ped.leder (for tiden i permisjon da)

Skrevet

22 år

Venter nr. 1 i april

Utdannet barne- og ungdomsarbeider

Samboer

Leier nå, skal kjøpe hus (som bare venter på oss nå! =P) om ett år.

Skrevet

imponerende.... hvordan har du klart dette? Jeg får ikke ha med meg mitt nyfødte barn på skolen og de vil ikke tilrettelegge noe så jeg ser det ikke som en god kombinasjon med barn og studier. Har du født alle om sommeren? Ved mitt studiested er det eneste løsning hvis ikke man skal slutte..... for barnehageplass iløpet av året er ikke lett å få her vi bor.

Stilig at du viser at det er mulig!

Skrevet

33

Utdannet som nettverksoperatør, men jobber ikke med det.

Gift

Bor i rekkehus, endeboligen.

Ett barn, venter neste 7. februar.

Skrevet

20 år, 21 innen barnet kommer i juli

Studerer nordisk, planer om master for å jobbe som lærer

Forlovet/samboer

Eier leilighet

Han har 1 barn, jeg har ingen fra før, men vil ha MANGE! =)

Caps Lock-advarsel:

BARN KAN KOMBINERES MED STUDIER! DU KOMMER ALDRI TIL Å HA SÅ GOD TID IGJEN, SOM DET DU HAR NÅ!

Prøver forgjeves å fortelle vennene mine det, men de tør ikke å ta sjansen på det. Jeg gleder meg til å "bevise" at det er mulig å kombinere familieliv og høyere utdanning.

Skrevet

30 år

Utdannet sosionom. Videreutdannelse i psykiatri og familieterapi ( har igjen ett år ). Jobber som behandler i voksenpsykiatrisk poliklinikk.

Forlovet. Gifter oss sommeren 2009.

Eier leilighet i 4 - mannsbolig.

Fikk vår lille pike i juni måned 2007. Samboer har i tillegg en sønn på 10 år fra tidligere forhold.

Skrevet

24 år

Ferdig utdannet vernepleier i juni

Samboer

Eier hus

Første er på vei

Skrevet

ble 23 i dag

utdannet sanger og teater og musikkpedagog for barn. mannen er kjøkkensjef og blir 26 i år.

Vi er forlovet

Eier hus som vi holder på å bygge

og førstemann i magen

Skrevet

30 år

Videregående(bare enkeltkurs på høgskole)

Forlovet

Eier 2 leiligheter, hytte(med tomt) og øy..

Gravid!! :0)

Skrevet

22 år (snart 23 i februar)

utdannet helsesekretær

forlovet med verdens herligste gutt:)

førstegangs gravid med termin 1 juni

eier leilighet

Skrevet

alder: jeg er 28, sambo 30

utdanning: innen it, jobber som ufaglært på samme område

sivil status: samboer

boform: eid selveier leilighet

antall barn: venter nr 1 i februar

Skrevet

20 år

holder på å utdanne meg til lærer, 2. året.

samboer

Førstegangs med termin 24. mai

Eier leilighet

Skrevet

Jeg er 25, og venter nr 2. Fikk førstemann da jeg var 23 år. Har fullført 3årig høyskoleutdannelse, er samboer/forlovet og bor i enebolig som vi eier selv :)

Skrevet

30 år

Nettopp startet på doktorgrad

Forlovet og samboer

Eier leilighet

Har et barn på 5 år, venter nr 2

Enig m den over som skrev at det er glimrende å få barn i studietiden. Jeg fikk min første da jeg var 25, og var midt i mellom cand.mag.grad og oppstart av mastergrad (var hjemme 2 år m henne før jeg begynte på master). Var så fleksibelt og godt å ha studiehverdag når hun begynte i barnehage, ikke noe stress på morgenen med å rekke jobber etc, la opp dagen litt selv. Det siste året er begge kommet i jobb etter studier og det er nå vi virkelig har fått merke tidsklemma på kroppen... Savner den rolige studietida i blant. Nå er jeg heldig som får ta en grad videre hvor man også har mye fleksibilitet i egen arbeidsdag, heldigvis,,

Skrevet

26 år

Barne-og ungdomsarbeider

Enslig

Leier, men på utkikk for å kjøpe

2 bar, nr 3 på vei

Førstemann kom 5 dager før min 20-årsdag!

Skrevet

25 år, vil være 26 når barnet kommer.

Forlovet

Leier leilighet.

4 årig utdanning fra universitet, med hovedvekt på drama. I fast jobb nå.

Er gravid med første barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...