Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 satt opp ny stasjonær pc for en uke siden.... satt å jobbet på den tidligere i dag. Nå får jeg bare en beskjed på skjermen: NO SIGNAL, hvorfor??? får ikke gjort noe med den.... har slått av maskinen flere ganger, sjekket alle ledninger, og nå låner jeg jobb lappisen til gubben. Men hva har skjedd med min pc??? har du et godt tips??
ApriIbaby Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 dra ut kontakten i pc og skjerm (om mulig). plugg så i igjen, og skru godt til. hilsen datamannen min
Sånn kan det gå Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Det er skjermen som ikke får signal fra pc'en. Sjekk skjermkabelen.
tina_mor Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hmmm - har du sjekket det trådløse nettverket?? Skrudd av ??
Sånn kan det gå Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Dette har ingenting med nettverk etc å gjøre.
Tanta til Prille Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Det kan være at du har en skjerm med både digital og analog inngang. Da har du en inngang der vanlig vga kabel (oftest blå) passer inn og en inngang der dvi kabelen (oftest hvit) passer inn. Hvis du har dette er det også en knapp på skjermen som gjør at du kan bytte mellom disse to. Prøv å trykke på knappene på skjermen (hvis du har tre er det som regel den i midten) og se om du får noe signal. IT-damen
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2008 sjekket kabelen mellom pc og sjerm, fortsat no signal..... har trådløs mus og tastatur, som isamme slengen ikke lyser på "boksen" (motak/sende signal dupedingsen) men prøvde å sette på mus og tastatur med ledninger, skjedde ikke noe! ikke at det bør ha noe med skjerm og pc'n og gøre men testet forde! Har ikke koblet opp trådløst nettverk så kan ikke være noe galt der,siden nettverks ledningen nå er i den bærbare ;-) Hva nå? kan det ha kommet inn noe virus som ødlegger?? godt tips til vidre undersøkelser?
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2008 fulgte med en dvi kabel... men fant ikke noe sted den passet i pc!!
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. januar 2008 cdromen går ut og inn.... maskinen blir slått av ov på etter som jeg har prøvd kabler.... nå er den av igjen;-) fortsatt no signal
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 Har du en annen skjerm du kan teste om virker sammen med den nye PCn?
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. januar 2008 har jo den gamle... satt å vurderte å prøve det! Løper å prøver!
Tanta til Prille Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Har du prøvd å finne knappen på skjermen der du kan bytte mellom digital og analog visning da? Er 99% sikker på at den nå står på digital og da vil du ikke få noe bilde så lenge du bruker en analog kabel. Jeg går ut ifra at du har strøm på skjermen så du ser ett lite lys ett eller annet sted?
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. januar 2008 det hjalp ikke å bytte skjerm.... er den helt nye pc'n død allerede??? Takk for alle tips og råd, men nå gir jeg opp.... Begyner å bli mektig lei og halsbrannen gjør det ikke noe bedere ;-)
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. januar 2008 det er 4 knapper på skjermen, har prøvd alle, ikke noen av de ga signaler!
Mini m/4 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 18. januar 2008 ja pc'n starter, den lyser og hører at den "jobber/snurrer"... Den gamle sjermen gikk bare rett over i hvilemodus!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #21 Skrevet 18. januar 2008 Alle kabler er sjekket, og digi/analoginngang sjekket? Dette høres snodig ut på en helt ny PC! Hvor kjøpte du den fra? Kanskje best å sjekke om den er helt riktig satt opp?!
petite fleur Skrevet 18. januar 2008 #22 Skrevet 18. januar 2008 hvis skjermkortet ditt har 2 innganger (DVI og/eller VGA) så kan du prøve den andre inngangen og se om skjermen din fremdeles får "no signal" hvis så er tilfelle tester du med ett annet skjermkort og ser om det samme skjer der. hvis det ikke skjer, er det noe galt med skjermkortet som står i allerede. hvis du heller ikke da får bilde er det kanskje skjermen. hvis du allerede har prøvd en annen skjerm, er det noe galt med hovedkortet (educated guess) hilsen gammel pc fixer. prøv med ett gamelt skjermkort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå