Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvor lenge disse sprøytene er i kroppen min. vet jo at de skal tas 3 hver mnd. jeg har gått på dem fordi jeg tok en medisin som jeg ikke kunne bli gravid med. gikk på dem i to år. nå har jeg sluttet på denne medisinen og da sluttet jeg og med p sprøyter. det er fakisk allerede ganske lenge siden. juni 07 skulle jeg tatt ny sprøyte men da sa jeg stopp. ingen lege sa til meg at det kom til å ta så lang tid å få igjen mensen, men her sitter jeg og lengter etter den. det har etter en rask regning gått snart 8 mnd. er det normalt. jeg har to barn fra før og er veldig fornøyd med det, men vi har så lyst på ett barn til.

noen som vet hvor lang tid det tar og om jeg må ha mensen først en gagn. eller kan jeg bli gravid uten og. er ikke så god på sånne beregninger, og fatter ikke noe av alle de rare forkortelsene dere bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk p-sprøyte kun 2 ganger, og det tok over 2 år før jeg fikk mensen tilbake. Så har vi i tillegg prøvd å bli gravid i over 3 år.

Så hos oss tar det seg tid.

Men har en venninne som har gått lenge på p-sprøyte før hun fikk sin første, men ble gravid bare noen få mnd etter hun sluttet. Det samme med nr 2. Så det er veldig individuelt og dermed vanskelig å svare på hvor lang tid det vil ta for deg.

Skrevet

hei jeg gikk på p-sprøyta i 1år.når jeg slutta på den så fikk jeg igjen mensen 3mnd etter. nå har vi prøvd i 22mnd og enda ikke blitt noe. men jeg har lest et sted om at det kan ta opp til 18mnd. den sprøyta er noe drit egentlig. hehe:) så det er nok ganske normalt ja.

Skrevet

tusen takk for svar selv om jeg ikke ønsket at det var sånn med de sprøytene. synes det er dårlig gjort å ikke informere om dette når jeg starter på de sprøytene. jeg burde vel og undersøkt men stoler vel litt for mye på sånne leger. håper på det beste for oss begge at det snart blir noe. vi har bare prøvd i to mnd men har jo ikke brukt noe for å hindre det.

ha en god dag.

Skrevet

Hei, jeg gikk på p-sprøyte i mange år og har fortsatt ikke kommet inn i noen normal syklus. Har hatt noen sporadiske menser etter jeg slutta for 15 mnder siden, men mangler eggløsning ifølge gyn.

Både lege og gyn sa at det kan ta alt fra 6-20 mnder å få kroppen i gang igjen.

Håper det går fortere for deg, lykke til =)

Skrevet

Ja,jeg fikk heller ingen info om p-sprøyta når jeg fikk den. Synes det er merkelig at ikke legene sier ifra om at det kan bli vanskeligere å bli gravid i ettertid. Har jeg vissta det, så har jeg holdt meg langt unna p-sprøyta.

Skrevet

hei. jeg har heller ikke eggløsning ifølge gyn. min. har vært på utredning. så fikk pergo. og vi har prøvd i 22pp nå. men håper det snart klaffer for oss snart:)

Skrevet

Jeg tok min siste p -sprøyte i mars 2007, og skulle også tatt en ny i juni samme år om jeg hadde fortsatt.Jeg fikk menstrasjonen tilbake i oktober, og hadde litt blødninger hver uke i en måneds tid. Nå har syklusen vært stabil siden november,så håper jo at det skjer noe snart, selv om jeg ikke har hatt så mange pp som flere andre her. Vi har også to barn og fant etter hvert ut at det ville være fint med ett til. krysser fingrene for deg og alle andre :)

Skrevet

Det tar gjennomsnittlig 10 mnd aa bli gravid etter p-sproyte. Det vil si 13 maaneder etter den er satt. Rester etter sproyten har blitt funnet i blodet paa enkelte opp til 32 maaneder etter at siste sproyte er satt. For meg tok det 22 pp. Og jeg er ganske sikker paa at det var sproytas skyld. Forst uregelmessige blodninger uten egglosning. Saa alternerende korte og lange faser med latterlig kort lutealfase (5 dager) For det stabiliserte seg som en 25 dagers syklus med 12 dagers lutealfase. Den sproyta er for folk som absolutt ikke kan bli gravide, ja.... ser at noen blir gravide paa sproyta ogsaa. Har lest forskjellige steder at dette er fordi det hender at den blir feilsatt. Blir den ikke satt langt nok inn i muskelen frigjores medisinen for fort og varer ikke like lenge. I mange land brukes den mere restrektivt enn i norge. Personlig var jeg glad for aa ha den da jeg var 16, men jeg kunne kanskje ha sluttet da jeg var 24.... tror nok den forhindrer mange aborter.

Skrevet

tusen takk for svar fra dere alle sammen. jeg får bare smøre meg med tålmodighet. det er jo godt at denne sprøyta finnes, mye bedre enn at det blir tatt aborter. jeg måtte jo gå på den pga av medisiner. har egnlig ms sier legene og gikk en tid på sprøyter men har bestemt meg for at jeg er frisk. har ingen symptomer på sykdommen i dag så jeg våger å håpe på at den ikke utvikler seg, og at nr tre kan komme til oss om en stund.

ha en fin dag, nå må jeg skrive ferdig noen kjedelige rapporter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...