me84 Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Å!!! jeg forstår ikke denne utregningen på hvor langt jeg er på vei,testet terminkalkulatoren på babyverden og fikk beskjed om at jeg er 3 uker og 3 dager på vei(hvis jeg er gravid da!),men hadde ul ca 8 januar og det er jo bare 10 dager siden! noen som kan forklare meg dette? please..... forrige mens begynte 25 des
vlh Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Det er sikkert andre som kan dette bedre enn meg, men jeg prøver meg: Uke-regningen begynner på første blødningsdag i siste mens. Dersom man har el ca 14 dager etter første blødningsdag, og man er så heldig at man blir gravid da, så er man altså i "befruktningsøyeblikk" 2 uker på vei. Så dersom du har en 1-ukes gammel spire, så er du selv 3 uker på vei. Slik har i alle fall jeg forstått det. :-) Gav dette mening?
Lilla liten Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 svangerskapets begynnelse starter fra siste menstruasjons FØRSTE DAG. mor ligger ca 14 dager foran babyen i uker. i det egget befruktes så er du faktisk allerede 2 uker på vei! Så hvis du er gravid så stemmer 3 uker og 3 dager (3+3)
me84 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2008 å ok da ga det mer mening! men hallo er man på vei i svangerskapet før egget er befruktet ? litt rart, men hvis det er sånn man regner så forstår jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå