PinkBabyDoll Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hvor mye skal til for at du gir barnet ditt paracet?? Snuppa her har hatt ca 40 i feber siden tirsdag og jeg har gitt paracet 1-2 ganger i døgnet. Er det mye?? Hun er 18 mnd og er helt utslått uten og nekter å spise eller drikke noe. Med paracet drikker hun i det minste. Var på legevakta i ettermiddag og det er "bare" virus, men de syntes hun var såpass dårlig at jeg skal vekke henne 2 ganger per natt for å sjekke om jeg får kontakt med henne. Er det da dumt å gi paracet før leggetid?? (Jeg har jo seff allerede gjort det da ) Glemte å spørre legen om sånne ting...typisk, for man er jo litt stressa i sånne situasjoner - snuppa bare hylte osv osv... Setter stor pris på svar!!
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Med så høy feber synes jeg det er greit med Paracet! Jeg gir ikke medisiner med mindre jeg må - jeg prøver alltid alt annet først. Men du gjør rett nå, synes jeg!
Mamma´n til A og F Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hvis feberen er høy eller ungene virker smertepåvirket, får de. Når paraceten virker, spiser de og sover bedre. Men følger seff doeseringen nøye. Ellers ingen betenkeligheter.
PinkBabyDoll Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2008 Takk, det er godt å vite at du er enig med meg, det hjelper på usikkerheten
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Hadde helt klart gitt paracet.. Jeg gir ungene mine paracet hvis dem har feber eller helt tydelig har vondt ett sted. Forstår ikke hvorfor barn skal ikke skal få slippe å ha vondt, når vi voksne tar paracet o.l. for å slippe smerter..
Sjokoladekaka Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 2 paracet er ikkje mykje. Du kan vel gje 3-4 i døgnet? kanskje lurt å "spare" ein til midt på natta:) ungen søv også betre i tillegg til å drikke meir når dei er smertestilt. Hugs at ved å gje smertestillande jamt, kan du trenge mindre smertestillande i lengda enn om du kun gjer det når feber/smerter er på topp,( for å halde ubehag vekke:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå