gærne ko Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Hei! Er det nokon som kan hjelpe meg litt med oppskrift på flettestrikk? Strikker ei hue frå nøstebarn der det står at en skal strikke flettestrikk, men korleis? Er ikkje heilt sikker på korleis det skal gjerast. Og kor stor/kor mange masker kan den gå over? Vil at den skal vere så brei som mulig...
Bettybu Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Tror jeg ville satset på en en flette på max 8 masker.... Lager jeg noe med fletter på, bruker jeg som regel 6 masker. Lag en liten prøve først, du "trekker" sammen strikket mye, med mANGE masker... Flette. Jeg bruker å ha 1-2 vrangmaskeri sammenheng med fletten: Jeg strikker 2m vrange, 6m rett 2 vrange, 6m rett osv,Fletten, 2 masker vrangt, 3 masker tar jeg på en ekstrapinne (finst spesialpinne m bøy, ikke nødvendigt) , jeg lar pinnen ligge på fremsiden av strikketøyet, så strikker jeg de 3 neste maskene, og så de 3 maskene på pinnen..2 masker vrang - neste flette.. Så strikker jeg noen omganger uten å lage flette.. Håper du forstår litt av dette... Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå