-ak- Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 noen her som har begynt med grøt ved 3 mnd alder? eller velling?
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 vi gjor det! Gikk kjempe bra. Må begynne med bare litt velling. Så etter ei ukes tid kan du prøve med et par te.skj med litt grøt. Man skal jo i grunnen vente til de er rundt 6 mnd pga tarmene, men mange begynner før, men hvis hun/han ikke trenger det så er det jo heller ingen grunn til å begynne med det nå vell
-ak- Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 nei sjønner det:) men tenkte jeg nå skulle vente og se litt, for hun har spist så mye i det siste og ofte + at hun vokner oftere nå på natten og vil ha mat, så¨tenkte kansje skulle prøve litt på kveldstid kansje.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Ja du kan jo prøve. Du ser jo å føler selv når du tror det er på tide) Jeg begynnte når hun skulle ha mat hele tiden, men likevell virket sulten etterpå. Jeg hadde mye melk også.
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Hei, det er veldig vanlig at man i 3 mnd alderen opplever å få økedager. Spesielt den i 3 måneders alderen kan oppleves som "hard". babyen vil ha mat hele tiden, dette er for å øke din melkeproduksjon. (om du ammer) Dersom det er tilfelle prøv å hold ut, det vil bedre seg. du kan lese mer om dette her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=51 Dersom du ammer anbefales det ikke at du begynner med grøt før ved 6 mnd alderen. Dersom du gir MME prøv å vent 1 mnd. til. Hverken mavesekken / tarmene er helt utvikla nå og kan ta skade av at du begynner med grøt så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå