Gå til innhold

EL allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting.. Har sånne mensmurringer som jeg pleier å få under EL, men om jeg har samme syklus sist så skal jeg ikke ha EL før om ti dager.. Men så begynner jeg å tenke at om jeg har 27 dagers syklus som jeg hadde gangen før der, så hadde jeg hatt EL om fire dager.. Hvorfor har jeg da disse eggløsningssmertene nå da, mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende du har en tidli el?

Skrevet

Det kan hende. Vet du om den kan komme til forskjellige tider hos en person? :)

Skrevet

Kopiert fra pernille.info:

Eggløsningssmerter

Mange får smerter i nedre del av magen i forbindelse med eggløsningen. Det er helt normalt og ufarlig. Dessverre er ikke disse smertene noen garanti for at man virkelig har eggløsning, og man kan heller ikke fastslå nøyaktig tidspunkt for eggløsning ut fra smerter.

Dette fordi:

Noen har smerter mens eggmodningen i forkant av eggløsningen foregår, fordi de stadig større eggposene tar opp plass på eggstokken og i buken.

Noen får smerter av at egget/eggene brister seg gjennom eggstokkveggen.

Noen får smerter etter at eggløsningen er overstått. Dette kan komme av to årsaker:

den sprukne eggposen lekker ut blod og væske ut i bukhulen, og det virker irriterende på bukhinnen

egglederne trekker seg rytmisk sammen for å hjelpe egget på vei inn mot livmoren

Noen har smerter på alle de tre nevnte stadiene under eggløsningen.

Men dersom du kan ha el om ca 4 dager, kan det godt være derfor at du har smerter nå

Skrevet

Takk for svar. Nå ble jeg litt klokere ja! :D

Skrevet

Hehe... du skjønner- man blir aldri klok på denne kroppen! Ingen symptomer og tegn er aldri like fra pp til pp. Sånn er det bare. Har sluttet å tolke alle tegnene jeg nå :) Enklest slik :)

Skrevet

Ja, jeg prøver å la være, men det er ikke alltid så greit. Også lærer jeg noe nytt hele tiden! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...