Gå til innhold

Dette her med Tynne/tjukke damer!!Blir litt overgitt nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får et slags inntrykk av det det er litt "hysj,hysj" med tjukke damer jeg!!

Leste akuratt et innlegg her på Dib, hvor noen hadde lagt med en link,

til KK`s hjemmesider. Der hadde ramset opp bilder med endel "altfor tynne" -kjendiser"

å ALLE hadde jo SELVFØLGELIG spiseforrstyrrelser ifølge KK...

Jeg ble litt sjokkert, for mange av di jentene som det var bilde av har lik kropp som min normale slanke kropp!

Jeg har ihvertfall ikke spiseforrstyrrelser bare fordi jeg er slank, Å er litt obs på å spise sunt!

Tenk vist KK for eksempel kunne gjort litt motsatt, å laget en artikkel om vilke stjerner som hadde noen få kilo for mye?

Om det hadde skjedd hadde KK tråkket mange på tærne! For det å være tjukk er tabu, rett å slett tabu!

Alle som har noen kilo for mye er, liksom bare fine, å

en skal ikke være redd for å vise frem kroppen sin bare fordi man er bitte litt overvektig!

Guttene syns bare det er fint sier folk..

Jaja kanskje det!!

men hvorfor være så himla dømmende da, for oss som ikke har et par kilo for mye?

Jeg har i alle år fått høre jeg er for tynn!

Folk som sier til meg jeg må begynne å spise, å om jeg aldri spiser osv.. HÆ?Tenker jeg...

Nå trøkker jeg sikkert mange på tærne, å det er ikke meningen, men det er jo sant det jeg skriver..

Det er tabu med tjukke jenter.

Jeg så Unge Mødre serien igår på internett, å fikk helt bakoversveis over hvor himla overvektige di fleste som var med i den var!

Ja jeg er jo bare ærlig, like ærlig som KK dømmer disse kjendissene på bildene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står jo i magasiner hele tiden det også! Om en kjendis har en cellulit er det førsteside stoff. Det går jo begge veier det der.

En ting er tynne damer, det er jo pent. Men, disse her er ikke slik normalt sett. Derfor det blir lesestoff av det.

Skrevet

Sånn har det alltid vært,en kan ikke si til ei tjukk ei at hu er tjukk,men til naturlig slanke/tynne kan en fint si...herregu så tynn du er,nå må du spise.Helt sykt at det er sånn.

Er selv overvektig og aldri hørt at nå må du virkelig slanke deg,mens venninna mi får stadig høre at nå må du spise,du er alt for tynn,det ekke pent.

Uansett hvilken vei det går så er det like ille syntes jeg,men vet ikke hvorfor det liksom er sånn.

Skrevet

Di får jo disse jentene til å fremstå som ekle!

Ja di elsker celluitter, meeen nå var det ikke helt det som var tema her.En kan jo ha masse celluitter selv om man er slank..

Skrevet

Jeg er HELT enig med deg! Er man tynn så får man høre det hele tiden! Men å si at noen er tjukke er skikkelig Fy-Fy!

Jeg var veldig tynn før jeg ble gravid men det var bare sånn jeg var. Kunne spise akkurat hva jeg ville og hvor mye jeg ville men la ikke på meg! Husker da jeg gikk på omsorgsfag og vi hadde om spisevegringer. Da var det mye visking og tisking. Både lærere og elever mente nok at jeg hadde det. Sårende! Jeg var frisk som en fisk!

Da jeg gikk på u.skolen sa en medelev til meg i dusjen: "Æsj, "Åse". Du er så tynn at det er ekkelt!!" Ikke særlig kjekt å høre og ihvertfall ikke når man er i tenårene! MEN man måtte for alt i verden aldri kommentere noe til de tykke! Det var mobbing!!!!!!

Nå har jeg noen kilo for mye og en mindre fin mage. Viss jeg sier at jeg syns jeg har litt for mye så er det alltid: Nei, du er så fin. Akkurat passelig. Bare du som syns det + + +"

Men da jeg var for tynn så var de enige!

Jeg klarer å se selv om jeg er for tynn eller feit. Ingen trenger å fortelle meg at jeg er noen av delene!!!

Skrevet

Det er vel rett og slett fordi noen er misunnelige? Jeg misunner i alle fall alle som er slanke, synes det er utrolig pent. Synes ikke det er pent å være tykk, da tenker jeg at her er det noen som ikke gidder å ta vare på seg selv. Så det.

Nå skal det sies at jeg selv sliter med vekta til tider, er utrolig glad i mat.

Skrevet

Ja det er liksom så sårt, å si til en litt kraftig jente at hun er tjukk! Søsteren min er litt stor å sliter skikkelig med det! Hun tar seg kjempe ned av ting jeg syns er helt rart å ta seg ned av..hun er overfølsom for det temaet der!

IKKE mange store damer med selv ironi gitt.

Skrevet

Enig med Silje Vanilje! Når noen har sagt til meg: "Huff, så tynn du er, spiser du ikke mat eller??", har jeg sagt: " Herregud, så feit du er! Du er ihvertfall hjemme til alle måltider!!! Men det er jo egentlig ikke lov til å si, er diskrimerende det;-)

Skrevet

Ja ikke sant! Jeg kunne aldri sagt til en vennine at hun burde slanke seg litt f,eksempel.Å være slank kan jo virke som et luksus problem, men det er ikke særlig gøy når folk er så himla dømmende!

Skrevet

Ikke bry dere så mye om andre. Lev og nyt deres eget liv så får man det så mye bedre.

Skrevet

Ja når noen sier til meg for eksempel, Åh så tynn du er er! Du må jaggu meg se til å spise litt jente, spiser du ikke mat? Så tenker jeg bare Hæ?? Det er jo DU som er litt for tjukk menneske!! Ikke jeg som er unormal!

Skrevet

Det er jo det som er problemet, folk bryr seg for mye om seg selv...

Skrevet

Jeg sier aldri noe jeg hverken til tykke eller tynne. Jeg er et eksempel på å være overvektig, min sambo er det motsatte. Han plages med det. Jeg holder kjeften når det gjelder kroppen til folk, men må innrømme at slanke damer ser bedre ut enn jeg som ser ut som en ballong.

Skrevet

Nei kanskje ikke når di var noen år yngre da, men er ikke gamle mange av disse jentene her da.Mange vokser det jo av seg på en måte. Å noen bare er slik hele livet.

Men selvfølgelig ser jeg jo også at noen av disse på bildene er for tynne! Men jeg ser i tilleg mange bilder av helt normale trente jenter.

Skrevet

Skjønner poenget ditt, for å ha sagt det først.

Men så er det slik at det fortsatt er IN/HOT/TRENDY - og alt mulig godt i verden, å være tynn. Får man som tynn lange blikk dersom man kjøper stratos? Er det ørten unger som lurer på hvorfor du er ser ut som du gjør dersom du ønsker å gå i bassenget, men må dele garderobe med gud og hvermann? Det er tabu å disse tykke jenter, fordi idealet sier man skal være akkurat som de jentene KK hevder har spiseforstyrrelse. ;)

...så da kan vi konkludere med at mange jenter gjerne ville vært akkurat som deg, og det uttrykkes gjerne som "åh... så TYNN du er!", eller? :) Er mye mer sosialt akseptabelt å påpeke hvor tynne folk er, hvor tynne de har BLITT, eller at de har slanket seg (som er en indirekte måte å uttrykke at man i utgangspunktet mente vedkommende trengte ta av noen kilo?) enn å kommentere andres eksta kilo.

Når det er sagt, kunne KK holdt seg for gode til å henge ut noen som "for tynn" eller motsatt. Kropp og vekt er et følsomt tema, og fordi vi alle er forskjellige, vil mange av oss ikke komme inn under kategorien "perfekt".

Skrevet

Ja, men det blir for dumt når de plutselig blir radmagre og påstår at de ikke har et problematisk forhold til mat. Det er uhyre sjelden at normalt slanke er radmagre.

Skrevet

Ja helt enog MammaTil3, men disse jentene di hadde hengt ut på bildene var tydelig, flotte normale jenter! Viser bare vor sjalue di som har kommentert bildene virker. Rart egentlig.

Skrevet

Å bare så det er sagt...det finnes store/ tjukke jenter som har selvironi hmfgrrr:( så det så hehe.

Da tantungen min var 3-4år og hun sov hos meg kom hun inn i dusjen og sa så kjekt....å tante du har den største rompa jeg har sett,du er tjukk....kjekk unge gitt:) måtte flire jeg da,men sa det som det var,ja tante er tjukk,men du må huske på at alle mennesker er forskjellige,noen er tynne,noen tjukke,lave,høye,blå øyne,brune osv,jeg vet det sa hu,du er fin som du er du tanta mi...unger og fulle folk en hører det fra,men nå sporet jeg av gitt hehe.

Det beste hadde vært om alle passet på seg selv uansett hvordan en ser ut,tror kanskje dem med dårlig selvtillit er dem som er først ute med å kritisere andre..bare en tanke:)

Skrevet

Jeg kjenner til tynne folk..altså de er syl tynne.

MEN de sliter med at folk sier , gud så tynn du er.

De sliter med å legge på seg. Kan rett og slett spise hva de vil, og være like tynn.

Så det er faktisk like ille for tynne folk å høre de er grusomt tynne, som for overvektige som sliter med vekta å for høre de er for tykke.

Så kanskje noe å tenke på før man kommenterer hvor " så tynn du er, bør legge på deg og bla bla bla"

Skrevet

Haha så skjønne disse små er:-)

Jada jeg var ikke særlig liten jeg heller når jeg gikk gravid, så jeg vet hvordan det er..:-)

Skrevet

Har ikke sett bildene, bare sett dem nevnt i noen overskrifter her inne. Synes bare det virker kjent at tynne - være seg normaltynne eller undervektige - er fritt vilt, fordi idealet er å være tynn. Må være janteloven som snakker bare :)

Skrevet

Dette er ikke naturlig slanke og sunne mennesker!!!!

Javisst kan mange spise og spise uten å bli særlig mye større ,men å se ut slik som dette er IKKE sunt.Hva slags signaler sender disse damene til resten av verden?

Er helt sjokkert over hvor mange her inne som synes at dette var pent!!

Dette er jeg OVERHODET ikke sjalu på!Jeg ville ALDRI sett slik ut.

Men jeg vil heller IKKE se tjukk ut!Det er ikke sunt å være tjukk heller.

Er noe som heter en gyllen middelvei..

Skrevet

jeg må innrømme jeg har sagt: æsj, så tynn, det ser jo helt ekkelt ut, til bilder/jenter jeg har sett..

egentlig, er jeg misunnelig.. for jeg er veldig overvektig selv, og vill gitt alt for å få en slik tynn kropp. selv om mange sier det er finere med noen kilo for mye, enn noen kilo for lite.

men de med noen kilo for lite, har ikke en tung kropp som blir fort sliten i enkelte situasjoner, som ALDRI i hele verden finner et klesplagg som sitter fint. som aldri kan spise ute uten å skjems, og tro at alle tenker gud se hun feite som spiser mere mat. som aldri kan kose seg på stranda. som aldri kan slippe seg helt løs, for jeg føler folk ler av meg da. som aldri har følt seg helt vel ute blandt folk, for en er vandt med fra en var liten at alle syns en var feit og ekkel.

dere tynne har sikkert problemer med ting dere også.. men jeg, som overvektig vil heller ha de problemene. tenk, om folk hadde sagt "gud, så tynn du er" til meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...