Lille nuffe Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Har noen som er beredskapshjem lyst til å fortelle meg litt om dette? Synes det virker veldig interessant. Men jeg innser jo selvsagt at det visse rammer rundt dette.. Kan noen sette meg litt inn i det? På forhånd takk
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har ei venninne som er det. Det tar mye tid. Alt må nøye plalegges iforhold til å kunne reise bort i helger o.l. (må melde fra til kommunen) Flutselig ei natt kan de bli oppringt for å kanskje kjøre 20 mil en vei for å hente ett sønderknust barn. Jeg synes det ser fælt ut å måtte komme borti alle de stakkars ungene de møter på ett år. Men all honnør til de som gjør denne jobben. Krever og en del plass, man bør ha klær og leker evt utstyr til barn i alle aldre og begge kjønn. Venninnen min har hatt barn i aldere fra 3 dager til 15år. Alt har visst sine utfordringer og sjarm. Men kontakt din kommune så kan de sette deg i kontakt med noen som er beredskapshjem.
Kludrepluten Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Min søster og mann er godkjent som beredskapshjem. Kan ikke så mye om det men. Det er godkjent for mindre barn, fordi de ville det selv. De tok selv kontakt med sosialkontoret. De hadde flere runder med møter både på kontoret og hjemme hos de. BV kom også på uanmeldt besøk 2 ganger. Var veldig strengt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå