Gå til innhold

Ørebetennelse-noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bekreftet hos legen i dag at jenta mi på halvannet år har det.Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før det går over?Ser jo at hun ikke har det godt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis betennelsen kommer av virus, så pleier smertene å være borte etter ca. 24 timer. Men, kommer betennelsen av bakterier, kan det henge i lenge, og da er det greit med antibiotika.

Skrevet

Her også. Gutten min havna på sjukehus igår pga skyhøy feber. Legen på legevakta så ingenting i ørene hans, men barnelegen så ørebetennelse. Fikk antibiotikakur. Ellers når han har hatt begynnenede betennelse/svak betennelse har vi brukt ørelys( kan kjøpes på helsekost) Det funker bra. Gjør det hos akupunktør vi da, men det kan også gjøres hjemme i stua.

Skrevet

Takk for tips:)Fikk beskjed av legen om å gi henne nesespray,saltvann og smertestillende+høyt sengeleie.Håper det hjelper.

Skrevet

Ble det tatt crp?

Vi fikk det tipset du fikk på legevakten,men vi dro til fastlegen dagen etter. Høy crp, som tydet på bakteriell infeksjon og fikk antibiotika

Skrevet

Det ble ikke tatt crp.

Det burde jeg jo egentlig bedt om.Var hos fastlegen og hun kikka henne bare i ørene.

Huff,det skal ikke være lett.

Skrevet

Det er en ny "trend" å behandle med nesespray og paracet. Funker sikkert i mange tilfeller, men viktig å utelukke bakteriell infeksjon. Min datter hadde crp på nesten 200 og sprukken trommehinne.

Er du usikker, be om en crp. God bedring!

Skrevet

Jenta mi på 20 mnd har hatt 2 kraftige ørebetennelser på 1 mnd. Hun våknet på natta å ropte au, slet skikkelig med å sove (falle til ro) å var medtatt. Vi fikk medisin å i løpet av det første døgnet ble hun nesten helt frisk. Må sies at jenta vår viste ingen tegn til at det faktisk var øret det var vondt i siden hun verken tok til øret eller reagerte da vi var borti øret (så legene fikk litt sjokk siden det visst skal være fryktelig vondt), så det kan hende at hun ikke var blitt bedre i selve øret etter så kort tid da......

Jeg fikk klar beskjed fra legen om å gii smertestillende så ofte man "har lov til" for det er utrolig vondt med ørebetennelse.

Skrevet

syns du burde sjekke henne ordentlig hos en barnelege hvis dette varer. det var jeg som skrev øverst her. den første legen så ikke ørebetennelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...