Gå til innhold

Babyen min har så stort hode

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 mnd og 47 cm rundt hode alt. Hvor skal det ende? Han ligger ikke over det skraverte feltet, så skal jo ikke være noe galt. jeg er jo 56 cm rundt hode og er snart 30 liksom.

Redd for at han skal bli ertet med sitt runde store hode når han blir stor.....mye bekymringer alt kjenner jeg:(

eller er det normalt at det vokser så fort og vokser saktere etterhver?

Det er en gutt foresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det helt med ro. Storebror hadde mildest talt et stort hode da han var liten. Det vra ganske påfallende, men en gang i treårsalderen oppdager jeg at resten av kroppen hadde tatt igjen hodet. I dag er han 7 år og helt normal:)

Helt normal at kroppsdelene vokser litt i utakt:)

Skrevet

det stabiliserer seg helt sikkert ,de vokser jo i nypp å napp desse små.... han følger helt sikkert sin rytme...jeg har alltid bekymret meg for gutten min er så tynn ennå han spsier å spiser(10mnd og akkurat passert 8kg ) han er vel lik faren....HS har alltis sagt til meg at de vokser i sin egen rytme ..men hvis du er veldig bekymret kan jo du snakke med HS ?min gutt var forresten 46cm då han 9mnd...

Skrevet

Min jente er 6 mnd og 45 cm rundt hodet. Hun følger kurven sin helt fint. Her har pappa'n ganske stort hode, så det er vel han som er synderen ;-)

Skrevet

Min lille pjokk har også litt stort hode, 6 mnd og 46 cm. Men jeg er ikke så veldig bekymret, jeg regner med at det vil gå seg til etterhvert. :)

Helsesøster har heller ikke nevnt noe angående hodet hans....

Skrevet

guttenmin er 6mnd og 46,7cm, men han er stor også(nesten 10kg) så det er ingen som reagerer på hodestørrelsen. han skal til røntgen av hodet nå, men det er visstnok ikke størrelsen i seg selv, men hastigheten på veksten..

Skrevet

Jeg har også en gutt som er 9 mnd og han er 471/2 rundt hode.

Jeg var også bekymret for han hadde et veldig høyt og stort hode.Men nå har det stabilisert seg og det er ikke så ille lengere.Han ligger forsatt over normal kurven,men han følger kurven sin fint.

Det går seg til etterhvert.:)Bare kos deg med gutten din du.:)

Skrevet

sjekket nettopp hodeomkrets skjemaet til min sønn på 6 mnd. fant ikke det nyeste, men han hadde på 4 mnd kontrollen en hodeomkrets på 46,90 cm. HS og sykehuset har fått panikk hver gang hode hannes har vokst litt siden sist, å sendt oss til sykehuset samme dagen for å sjekke det. men det har aldri bekymret meg, både jeg og min pappa er litt "big heads" å legene trodde også at vi kunne ha vannhode. men har da aldri blitt mobbet for det, å mener selv at hodet har "tilpasset" seg resten av kroppen opp igjennom årene. når det gjelder sønn min har han vært litt over kurven på både vekt og hodeomkrets hele tiden, å under gjennomsnittet på lengde, men begynner nå å tilpasse seg gjennomsnittet på alle punkter. det går seg til skal du se:)

Skrevet

Sønnen min på 7 1/2 mnd er 46 cm rundt hodet. Jeg synes han har litt stort hode i forhold til andre babyer jeg ser, men hs sa at hodene vokser i forskjellig tempo og at han ikke så unormal ut. Hodet var 35 cm ved fødselen, og har jo da vokst 11 cm rundt hodet på 7 1/2 mnd... skrekk og gru, håper det stopper snart...

Skrevet

Da tvillingene mine var 7 mnd var tv1 47,9 rundt hodet, 69cm lang og 10,5 kg og tv2 48,3 rundt hodet, 72 cm lang og 9,7 kg. Tenker ikke noe paa det saa lenge de foelger sin egen kurve og ikke avviker fra den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...