ziba Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Reiser til gran canaria på onsdag. Har en baby på 6 mnd og lurer på noen erfaringer ang middagsglass, grøt o.l. Hva finnes der?
teila Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Hei Kom tilbake fra GC i forgårs med en 5,5 måned gammel en så jeg burde jo vite det.. Desverre så kikka jeg ikke så kjempemye for vi hadde med alt vi trengte av grøtpulver og mme. Jeg så at de hadde noen bokser (som store hermetikkbokser) med mme fra Nestle men det het ikke NAN. Og noe slags ferdigmelk av ukjent merke. Men det var mye glass med barnemat fra Nestle. Vi prøvde banan og eplemos og den var helt grei. Grøt vet jeg ikke hva er der, men har hørt fra andre at den fort kan være tilsatt sukker der nede. Vil ellers anbefale bleiene av merket DODOT og IKKE de andre (som jeg ikke akkurat nå husker men som er veldig vanlige), de lukter nemlig skikkelig fælt, de har noe slags parfyme på dem som frigjøres når babyen tisser virker det som, vi måtte i alle fall bare kaste dem.. De har jo pampers også, men til en million kroner. God tur :-)
Lillebror og stoerebror Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Jeg ville anbefalt deg å ta med det den lille trenger av mat selv. Da vet du at den lille liker det som serveres og du trenger ikke bekymre deg for at den lille skal bli syk pag ny mat. Den plassen maten tar i bagasjen blir jo ledig til ting dere kjøper der nede når du skal hjem. Vi har reist mye med vår lille og selv om utvalget kan være godt er jeg glad for at jeg har med mitt eget. Ellers vil jeg anbefale deg å ta med smertestillende og noe mot diare for småbarn fra apoteket dersom dere skulle være uheldige. Vi har det alltid med men har heldigvis aldri fått bruk for det. Biotex (vaskemiddel til tøy) er genialt å ha med. Da kan du skylle opp litt tøy dersom det trengs. Det er jo alltid noe tøy som brukes mer enn du hadde trodd, eller eventuelle "uhell". Ang bleier kan det være lurt å ha med de bleiene du pleier å bruke hjemme til flyturen og nettene. Det er ulik kvalitet rundt forbi, mange inneholder mye parfume eller er ikke like gode som våre. Jeg vet ikke om dere har flydd med den lille før, men det anbefales å amme/gi flaske ved landing og letting. Du kan eventuelt hoppe litt med beina når den lille er på fanget og gi sutt. Noen sier at de ikke får dotter i ørene før de er over et år, men andre mener de gjør det og bruker disse tipsene. Ellers må dere ha en utrolig fin tur og kose dere i sola:) Hus solkrem, det går mer enn dere tror...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå