Solitude Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 I dag fik jeg vite at det kom til å bli noen endringer på vaktlistene om 4 uker til... Etter nye vaktplanen så mister jeg hele 23 timer pr. måned! og det har jeg ikke råd til... Jeg er en av de med høyest ansinitet, bør ikke de som er ansatt etter meg få kutt i sine timer først ???? Har ikke snakket med alle ennå, så vet jo ikke hvilken situasjon de er i. Men hvis alle må tåle litt kutt i sine timer... Da må det vel være likt antall timer som blir kuttet på enkelte og ikke mye mer på meg og ikke så mye på en annen ? Vil bare få litt info på forhånd her, har tenkt å ta det opp med sjefen på mandag. Syns det høres så mye ut... sukk.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Hørtes pussig ut. Det innebærer jo en betydelig stillingsreduksjon som du sannsynligvis ikke har sagt deg enig i?! Dette må du forfølge,kan ikke la dette bare gå.Kontakt fagforeningen din. Mvh
mamman til to gutter Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Det spørs jo hva kontrakten din sier. Har du timesbetalt eller mndbetalt? Står det i kontrakten din at du skal jobbe et visst antall timer i uka? Hvis det skjer store endringer som gjør at stillingen din blir vesentlig endret i forhold til kontrakten må de nok ha gode grunner til å ha lov til å gjøre det.
Solitude Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 I kontrakten så står det 118 timer... I en periode så har jeg jobbet 97 som faste vakter.. og så de siste månedene nesten fullt siden noen har vært syke... Etter nye vaktplanen så får jeg kun 74 timer... Det er alt for lite... Er fast ansatt og har vært der i 6 år.. sukk. Nice surprice
Solitude Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 De holder på å kutte i antall timer for å holde budsjettet vet jeg. Men har ikke snakket med noen av de andre ennå for å høre om de må tåle kutt også.. men tviler sterkt på at de må ned så mye som 23 timer.. Gjelder ikke ansinitet her eller ?
mamman til to gutter Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Når det står 118timer i kontrakten din, så har du krav på å få jobbet så mye. Hvis ikke kan du vel i prinsippet forlange å få betalt for 118timer uten å jobbe mer enn det de setter deg opp på. Hvis ikke sjefen din ordner opp i dette ville jeg enten bare funnet meg en annen jobb og sagt opp, hvis det er lett å få ny, tilsvarende jobb for deg, hvis ikke ville jeg fått hjelp videre til å få det du har krav på i følge kontrakten.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Sålenge du har antall timer i kontrakten, kan han kun kutte timeantallet hvis du har fått skriftlig melding om det i forkant. Ellers mener jeg han ikke har lov.
prekæs Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Har du vanlig fast stilling, kan jeg ikke skjønne at arbeidsgiver bare kan gjøre dette. Tipper det er en feil, så snakk med arbeisgiveren din. Ellers er det riktige at arbeidsgiver sier deg opp skriftlig. Med henvisning til div regler osv. Ta ikke sorgene på forskudd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå