Gå til innhold

Utseende til homofile/ lesbiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ofte slik at man kan si på forhånd hvem som er homofile/ lesbiske? Selvsagt ikke alle, men veldig ofte.

Hvorfor er det slik at menn som liker menn er mer feminine enn heterofile menn? Er det ikke nettopp det mandige de liker? Likeså med lesbiske, de er ofte svært så mandige med kort hår og uten sminke.

Jeg innser at jeg ved å skrive dette fremstår som fordomsfull, men innrøm det; jeg har et poeng:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange homofile og lesbiske kan du se legningen på, tror du?

Har du ikke tenkt over at de som fremstår slik du beskriver er nettopp de du ser? De andre 95% går i ett med mengden.

Skrevet

Dum du, anonym!

Man ser jo selvfølgelig de som virkelig vil bli sett, og på enkelte er det veldig tydelig. MEN majoriteten kan man ikke se det på!

Skrevet

Jeg har innebygd "gaydar". Det er helt merkelig, men jeg greier faktisk meget enkelt å se hvem som er homofil eller lesbisk, selv når de mangler de typiske utseendemessige trekkene eller klesstil ol.

Mange ganger har jeg f. eks over flere år sagt at en eller annen stjerne er lesbisk eller homofil, så går det en stund, så står de frem:-)

Kult å ha "gaydar":-)

Ellers er jeg delvis enig med hovedinnlegger, og nei, jeg er ikke fordomsfull, har masse homse og lesbevenner. Selv er jeg bi curious.

Skrevet

For min del går dette på kroppsspråk, ikke hovedsaklig utseende. Ellen Holager Andenæs hevder fortsatt å være streit, liksom.

Innlegget ditt er fordomsfult vrøvl. Nei, du har ikke et poeng. Du legger bare, som noen nevner her, merke til de stereotype fordi de ordinære ikke skiller seg ut. Du er sikkert en av de som kommer med iq-troll-kommentaren "Er duuuu lesbisk? Du ser ikke slik ut!" også, og tror du har sagt noe hyggelig.

Skrevet

er ellen h.a. skap-lesbe, sier du?

Skrevet

tror du gro harlem brundtland også er lesbisk?

Skrevet

Nei, men hadde dette gått på utseende så hadde hun vært det. Hun ser jo ut som stereotypen inkarnert. Hun er så vidt jeg vet lykkelig gift.

Skrevet

Herregud. Ikke rart dere er anonyme med dette intellektet.

Skrevet

Tja, de tre lesbiske jeg vet om/kjenner - er alle stereotypen... Jeg har tre jeg er veldig overbevist om er lesbiske - men som altså aldri har sagt noe i den retning så det kan tydes dithen... Hun ene er prototypen, de to andre er helt vanlige.... Jeg kjenner tre homofile hvor alle er utrolig feminine - og jeg kjenner en annen som er veldig maskulin.... Og ikke kler seg noe særlig i det hele tatt... Klart det fins stereotyper - men man kan vel aldri anta at folk er homofile eller heterofile utifra klesstil... Det går jo litt på smak og slikt det da.

Skrevet

Kom på at jeg skulle legge til at han ene, har en sånn rev hengende om halsen titt og ofte. Med fjes og greier. Det er litt morsomt da.

Skrevet

Pila... er du en dame som er feminin? Og er dama di også feminin? Jeg har liksom fått det for meg at i et lesbisk forhold er ofte den ene mer mandig? Kanskje jeg som ikke er helt innpå dette, men;) Ps. jeg er ikke HI;) Bare en som lurer..

Skrevet

Du er fullstendig på jordet når det gjelder hva du har fått for deg.

For å kunne besvare spørsmålet må du nesten definere hva du legger i feminin. Alle jeg kjenner som kaller seg kvinner er feminine per min definisjon (derav også stort sett regnet som kvinner).

Skrevet

Er du alltid like krass? Jeg prøvde å stille et spm om noe jeg ikke har så mye greie på... er alltid greit å lære mer om slike ting som homofili, siden en stor del av norges innbyggere har denne legningen..

Du vet helt sikkert hva jeg mener... Det finnes lesbiske som er meget mandige i utseende, ja, mange kler seg og ser ut som en mann. Er du mandig, eller ikke? Og er du da sammen med en jente som er det motsatte av deg? Forstår du?

Skrevet

Spørsmålet ditt formelig drypper av fordommer, bare.

Jeg vet oppriktig talt ikke hva du legger i mandig/maskulin og kvinnelig/feminin. Hva om jeg noen dager shaver hodet og går i jeans, andre dager trekker fullsminka i penkjole, kan skifte dekk på bilen men liker å lage mat?

Jeg er kvinne. Ergo er jeg feminin. Min partner er kvinne. Ergo er hun feminin. Det betyr på ingen måte at vi er dønn like, akkurat som du og jeg ikke er det. Noe vettugere svar kommer du ikke til å få. Jeg anbefaler deg å jobbe litt med de stereotype oppfatningene dine.

Skrevet

Jeg spurte en gang min homofile kamerat hvordan han kunne se hvilke menn han skulle/kunne legge an på, og fikk til svar: "Observasjon". Han måtte observere dem litt, så fant ham rimelig kjapt ut hvem som var homofile eller ikke.

Min kamerat er ikke utpreget feminin, men måten han er på avslører likevel ganske raskt hvilken legning han har.

HI mener h*n har et poeng, haha! Det er som å si at alle blondiner er dumme og brunetter er smarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...