Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Sliter med det jeg. Nå er jenta mi snart seks måneder og jeg føler egentlig ikke at vi får rutiner på noenting. Jeg vet egentlig ikke hva jeg er ute etter, for når jeg tenker over det så er jo forsåvidt rutinene der. Men alt forskyver seg hele tiden. Jeg kunne tenke meg å ha soving på noenlunde samme tid hver dag og alle måltider så langt det lar seg gjøre på omtrent samme tid på døgnet hver dag. Men jeg sliter.. Har begynt igjen nå og går på med friskt mot. Prøver å få henne til å sove litt lengere lurer enn bare en halvtime. Hun sovner liksom der det passer seg når hun er trett og det har vært veldig enkelt. Men tror det er her rutinene blir litt ødelagt. Må bare få ut litt frustrasjon jeg. Føler meg liksom maks mislykket på det her området. Tror kanskje natta og hadde blitt bedre om ting var litt mer fastsatt. Kanskje jeg lykkes bedre nå når hun har blitt litt eldre. Håper og håper:-)
Marika:):) Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Ikke press barnet inn i rutiner. Det går av seg selv. Bare gjør de samme tingene når du ser det er trett og når det er sultent. Du vil etterhvert se at barnet blir trøtt etter så så mange timer og sultent til bestemte tider, men akkurat behovet for mat vil jo øke gradvis etterhvert som barnet vokser selvsagt. Har en gutt på 6,5 mnd. Han er våken ca 2,5 timer av gangen, da blir han trøtt - gnir seg i øynene og sutrete. Og han sover ca halvtimes lurer på dagen og 11-12 på natten. Uten at jeg har gjort noe som helst annet enn å lese hans behov, så har han sovnet til ca samme tider hver kveld. Og spist noenlunde til samme tider. Blir egentlig litt provosert av folk stresser med å få til rutiner som passer til seg selv. Det virker nok mot sin hensikt. Barnet har sin timeplan som VI må følge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå