AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Snuppa vår legger seg ca. kl 19 og våkner/skriker ca. hver halvannen time om natten. Vi gir henne smokken og hun sovner med en gang igjen. Er det noen som har noen erfaring med å la babyen skrike uten å gi smokken med det samme..? Vil dette hjelpe slik at hun våkner sjeldnere fordi det ikke er noen smokk å få, eller vil ikke dette ha noen effekt, tror dere? Er det riktig å avvenne smokk så tidlig? Hun får ikke mat om natten, men to grøtmåltider og smaksprøver på middag og litt fruktmos på dagtid. Vi føler vi har gode, faste rutiner for legging og hun sover på eget rom.. (Har skrevet om dette før, men spør på en litt annen måte nå, om noen kjenner igjen innlegget.. Sliter fortsatt..:0))
Linchen Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Gutten vår bruker ikke smokk, men våknet lengeveldig ofte, dvs gråt o søvne virket det som, siden han ble helt slapp så fort vi tok han opp. Noen ganger prøver vi å la han gråte litt (så lenge vi orker, avhengig av lyden på gråten. I praksis max 2 min. tenker jeg...), da hender det at han finner søvnen igjen av seg selv. han våkner ikke like ofte lenger, usikker på hvorfor, men kan være en trøst til deg. 7mnd 7dager.
Marika:):) Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Så i et annet innlegg her at en barnelege hadde fortalt at barnet kan ha behov for nattmat inntil det får 3 hele måltider på dagtid. Kanskje han er sulten...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2008 Oppdatering!! Oh my God! I natt sov hun uten et pip fra 21.40 til 07.00!!! Hva skjedde? Jeg er jo helt i deilirium av nok søvn.. Våknet klokka kvart på seks og spurte mannen om han hadde hørt noe..nei sa han. Sjekket om hun levde (!) og hun pustet så fint atte.. Klokka 7 hørte vi noen søte smålyder og jeg gikk inn til henne. Da lå hun og smilte fra øre til øre nederst i sengen med puta i handa..hehe.. Er det mulig!? Det eneste vi gjorde i går var å la henne gråte litt før vi gav henne smokken så tok vi den ut etter at hun sovnet, så gråt hun litt et par ganger til uten å få smokken, og så sov hun igjennom! Det KAN jo ikke være det lille der som gjorde det? Må jo ha vært en tilfeldighet og det spørs vel om det skjer i natt igjen, men gud så heeeerrrrlig! :0) Er helt i ekstase vi, nå!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Kanskje hun er tørst... Kan jo prøve å gi henne litt vann første gang hun våkner...
heldigec Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Hvis du tåler litt gråt så kan det nok være at hun bør få muligheten til å roe seg selv før dere går inn....feks 5 minutter...og at hun bør vennes av med å være avhengig av smokken hele natten. Lurt å ta den ut etter at de har sovnet.... Noen ganger er det de små tingene som avgjør faktisk så man kan jo håpe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå