Pinguspire Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Ville bare høre deres synspunkt på amming og bruk av flaske av og til?? Tanken var å amme til vanlig men også venne babyen til å bruke flaske sann av og til slik at pappaen kan få gi h*n mat noen ganger... har hørt at man bør ikkje gjøre dette, da det er fare for at h*n slutter å bli intressert i puppen siden h*n slipper å "jobbe" sann med å få mat når h*n får flaske... Får jo ganske små hull i flaskesmokkene, så h*n må nok "jobbe" litt med å få mat av den også da... Noen ideer?
mamma`n til nurk Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har planer det samme. Svigerinna mi gjorde også det, og det gikk helt fint. Frem til jenta var 6 mnd, da ville hun kun ha pupp i noen uker, så gikk det over. Så tror nok ikke barna slutter å ta pupp selv om de får flaske. Men det kan jo være individuelt...
ohayoo Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 De sier at problemet er at det er forskjellig måte å gripe pupp og flaske, men tror det er individuelt hvor følsom ungen er på forskjellen - det går sikkert bra )
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Hei. Vær litt forsiktig og ikke begynn for tidlig med flaske ved siden av. Anbefaler at dere har gode rutiner på puppen først. Sønn min fikk flaske på sykehuset og greide aldrig å ta puppen etter dette..Det er 16 år siden det nå og tror ikke de gir flaske på sykehuset lengre pga dette.
Pinguspire Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2008 Takker for svar:) tenkte jeg skulle vente til h*n var noen uker og var komt i god sving med puppen;)
juhuuuu Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Har også tenkt å gjøre det samme. Spurte jordmor, hun sa det var helt ok så lenge man venter til ammingen har kommet i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå