Gå til innhold

Ang efedrin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått resept på efedrin fra lege (fastlege og vikarlege), til lillegutt, to ganger. (Bare brukt den ene). I går sa legen på sykehuset til oss at efedrin er bare tull å gi til de små, at det har for liten effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har hatt god effekt av det. Hadde mye slim og et par kvelder virket det som han hadde vansker med å puste. En skje effedrin og 15-20 minutter seinere var det bra igjen. spørs jo sikkert litt på hva som forårsaker problemene men å kalle det bare tull er nettopp; bare tull:)

Skrevet

Hjelper på hosten til snuppa.

Kanskje ikke så godt som mye annet hadde gjort, men efedrin er det eneste de kan gi til barn under 2 år.

Skrevet

Funket bra her også. Efedrin virker bronkodialterende og slimhinneavsvellende, noe som reduserer slim og dermed minsker irritasjonen i slimhinennde, som igjen fører til mindre hoste...

Skrevet

Vi har brukt det en gang, og etter to dager var lillegutt fin igjen, så vi opplevde at det virka hvertfall..

Skrevet

Virker her... Snuppa her får hoste ofte, og vi fikk resept på 3 flasker... Og d e eg glad for, ellers hadde vi måtte gå t lege m ho hver mnd...

Skrevet

Efedrin stoppet surklinga i brystet her i gården.

Skrevet

sønnen min hosta så fælt at han kasta opp 1-2 ganger daglig, fikk efedrin, ble han mye bedre, hosta ikke så mye på natta heller. hadde brukt vanlig hostesaft kjøpt reseptfritt før vi fikk efedrin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...