Gå til innhold

Er det vanlig at barn har vondt i hodet sitt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 5 har klaget i flere dager at det dunker i hodet... Har litt feber også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er veldig uvanlig. Jeg ville tatt henne til legen. kan være nada, men det er lurt å sjekke opp.

Skrevet

Der har min datter på 4 også hatt, og i går kom de første vannkoppene.

Skrevet

Hei!!

Jeg har slitt med migrene hele livet, fra jeg var liten. Det var ingen som trodde jeg egentlig hadde vondt i hodet for i alle fall på den tiden var ikke hodepine hos barn vanlig. Da jeg ble 7 fikk jeg diagnosen migrene. Jeg hadde masse vondt i hodet, gjerne med feber siden et ubehandlet anfall kan vare lenge.

Syns du bør få sjekket det opp.

Det var helt utrolig kjipt å ikke bli tatt på alvor mhht. migrenen da jeg var liten, var befriende å få en diagnose for å si det sånn!

Skrevet

Du sweet Amber, ikke svar før du har belegg.....Snakk om å skremme. Men alltid lurt å sjekke med legen hvis det varer i flere dager.

Hodepine hos barn

Hodepine er som regel en ufarlig plage hos barn. Så mange som halvparten av alle skolebarn ser ut til å være plaget med hodepine en eller annen gang, og en av ti er mye plaget. Eldre barn er mer plaget enn små barn.(klippt fra lommelegen)

Skrevet

Altså, nå kriiiiiisemaksimerer jeg, men jeg må bare si det likevel. Søskenbarnet mitt igger nå på Rikshospital i koma pga hjerneblødning, litt eldre enn datteren din. Eneste symptom var hodepine, så svimte hun av. Heldigvis ble det tatt på alvor og hun ble fløyet i helikopter til sykehus, antagelig går det bra.

Unnskyld, jeg gjør deg sikkert bekymret nå, men jeg må bare si det for jeg syns det var skikkelig skummelt å finne ut dette selv - at man bare kan få hjerneblødning sånn helt uten videre.

Det er helt sikkert ikke det som plager datteren din da, ring legen du :)

Skrevet

Når det er dunking flere dager på rad kan man da ikke si at det er vanlig og at man ikke skal gå til legen vel! Du ville nok ha gått til legen om det var ditt hode

Skrevet

Skrev jeg ikke at det var lurt å sjekke med lege? Selvfølgelig bør man det.

Men ikke skriv at det er veldig uvanlig, det er det nemlig ikke!

Skrevet

Greit, helt vanlig med dunkende hode hos barn. Finn ikke på å gå til lege for noe, det er jo skummelt. In fact; barn skal alltid ha vondt å være syke. Det er det som er normen!

Skrevet

Det er veldig vanlig at med feber kommer hodepine. Ellers kan barn ha vondt i hodet og migrene akkurat som voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...