Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gidder ikke krangle, jeg vet vi har forskjellige syn på ting. bare lurer på en sak.

hvordan stiller du deg til om en mor, som bruker prevensjon, blir gravid og det å bære fram barnet kan gi en dødelig utgang. enten for mor, barn eller begge.

hva da? skal man fortsatt bære det fram eller skal man ta hensyn til seg selv og de barna man allerede har? de trenger jo også en mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange barn som kun lever med en av foreldrene, så noen grunn pga at ikke mor lever er for tynn...

Hvis legene kan si 100 % at barnet ikke vil leve, er det greit med abort, MEN jeg tror ingen leger kan si det...jeg tror på mirakler...de skjer hele tiden...leger har en tendens til å ta feil når det gjelder liv og død..

Skrevet

Du er så artig, neffi. Like morsomt å lese hva du skriver, hver gang. :-)

Skrevet

Synes du er urealistisk hvis du tror det skal skje mirakler hver gang.

Forresten lurer jeg på hva du legger i mirakler? Om ei mor får beskjed at barnet mest sannsynlig kommer til å dø, men såblir det født med alvorlige skader heller; er det det du mener er mirakler? Jeg synes ikke at et barn som man vet er sykt, eller kommer til å bli det, skal trenge å bli født. Kan man skåne for mestmulig smerte er det bra. Men dette må selvfølgelig være opp til foreldrene å bestemme. Jeg er også sykepleierstudent og skal derimot IKKE reservere meg for slike inngrep. Heller være en flott sykepleier som viser sympati og empati. Folk er forskjellige og jeg synes det er umodent av deg å være såbastant i dine meninger. Det du mener så hardt kan du mene ang deg selv, men ikke vær så hard mot andre pga deres valg. Jeg synes rett og slett det er tåpelig å si at så lenge det er liv er det håp... tenker du ikke på barnet? Fortjener det å leve et så dårlig liv når man faktisk KAN bestemme dets sjebne? Jeg unner hvertfall ikke mine barn slikt. Et råd til deg så splstud: ikke vær så bastant og hardnakket i dine meninger, det kan godt hende du snubler i din egen fot ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...