lanoforliten Skrevet 18. januar 2008 #1 Skrevet 18. januar 2008 Helt ærlig nå, er det mye å grue seg for?? Hva var verst? Jeg vil gjerne ha bånn ærlige svar!:-)
TussiLussi Skrevet 18. januar 2008 #2 Skrevet 18. januar 2008 Dønn ærlig ???? Beste opplevelse jeg har hatt!! Gleeeeeder meg til det 3.KS i mars VEt det kan oppstå situasjoner som gjør at ikke alle KS oppleves lik,e bra - på samme måte som med fødsler, men jeg har bare en god klump i magen og sommerfugler frem mot mitt KS !!!! Ingen smerter, humor på operasjonssalen ( mot biske jordmødre som kjefter når man skriker under føldsler...) ro og stilleht og masse tid for pappan og snakke om hva som skjer uten å bli kjeftet på av skrikende fødende koner..... og en kjempegod følelse når babyen legges mot deg for første gang....
familieliv Skrevet 18. januar 2008 #3 Skrevet 18. januar 2008 Helt enig med TussiLussi! Hade planlagt KS sist og skal ha det også denne gang. Det "verste" var i grunn å sette kanylene i hendene. Vet man kan sette på et sånt embla-plåster så det ikke føles. Kankje gjør det denne gangen... I tillegg var jeg med på något sånt forskningsprosjekt så fikk en extra kanyl inn i hånden og den var verst. Blir ikke den denne gangen;) Ellers så fikk jeg satt kateter etter spinalen så det føltes ikke. Det vill jag at de gjør også denne gangen. Fikk lillegutt på magen med en gang og vi fikk prøveamme mens jeg blev sytt sammen:) 3 dager etter snittet var ont og ømt, men absolut ikke ille. Etter en uke var jeg "som vanligt". Bare positivt å si om planlagt KS:)
Hvitkløver2020 Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Så godt å høre!! Skal på samtale ang ks om 2 uker... Fint at noen har noe positivt å si oxo=)
Annalina Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 jeg har hatt samme opplevelse som de andre ang planlagt ks, føltes som ett veldig nederlag, da jeg pga smalt bekken måtte ta ks, men nå gleder jeg meg bare til det tredje, som mest sannsynlig blir i slutten av Juni. Eneste som er dumt, er når venninner diskuterer sine voldsomme fødsler, da føler meg nesten som ei jomfru...aner jo ingen ting om slike ting;-)
Hilde_85 Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Dere som har svart, har dere født på "vanlig" vaginal måte? Tenkte bare på om dere hadde noe å sammenlignende det med.
theafranord Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har født både vaginalt og ks......foretrekker ks. Men nå skal det sies at jeg hadde store komplikasjoner under den første fødselen, pga at jeg ikke får pressrier...de kommer men dør bort idet jeg skal til å trykke. Så nr to og nr tre som kommer 13 mars er ks.....og jeg gleeeeder meg masse:-)
Gjest Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 Jeg har bare et planlagt KS å skryte av. Gjenstår å se hvordan nr to legger seg. Det verste med alt var å sette kateter (før bedøvelsen). Det gjorde ikke vondt, men var meget ubehagelig og det kjentes ut som om jeg tissa på meg hele tiden (gjorde jo ikke det, altså...). Nest verste, psykisk, var å sette spinalbedøvelsen. Kroppen min reagerte/stressa da. "Nå må du sitte helt i ro." Fikk jeg beskjed om og syke bilder gikk gjennom hodet mitt: "Hvis ikke, hva da? Lam for resten av livet, liksom?" Skalv som et aspeløv! Men det gikk selvsagt helt fint, det også. Jeg var glad over at legen på forhånd hadde informert godt om at jeg kom til "å kjenne" at de drev på inni meg. Hadde nok sikkert freaka ut, igjen, og tenkt at bedøvelsen ikke fungerte. Skal prøve å forklare: Da bedøvelsen var satt, begynte de å vaske magen min. Det var aldeles iskaldt og jeg kvepper lett til og sier: "steike, det var kaldt!" Hun som vaska begynner å vaske for tredje gang (nøye, et er jo fint!) og sier: "er det kaldt nå?" Og det var det altså ikke. Jeg kjente altså at hun vaska, men ikke at det var kaldt. "Godt", sier hun., "det betyr at bedøvelsen fungerer!" Sykt og absolutt noe å være klar over. Det kan også virke litt voldsomt når de skiller magemuskulaturen. Jeg hadde en stor lege som sto på ene siden og dro og en annen lege på den andre siden, begge godt lent tilbake og dro det de makta, virket det som, svett i panna begge to. En tredje person lå over magen for å dytte ut baby. Overkroppen min ble "revet" frem og tilbake, litt festlig og absurd situasjon, egentlig. Et lite tips, ikke se opp i operasjonslampa. Der vil du se et fint speilbilde av deg selv og magen i full åpning, nemlig. (jeg kunne jo ikke la vær, måtte jo titte...men anbefales ikke for "sarte sjeler") Angrer jeg på valget? Nei! Hadde en flott opplevelse og var veldig glad for at legene hadde informert om alle disse punktene på forhånd. grunnen til at jeg nevner det er at jeg vet om to venninner som IKKE ble informert om det og de synes det hele var noe skremmende. Var oppe og gikk samme kveld, fant mat selv osv, selv om pleierene sa at det ikke var normalt å være så uforskammet opplagt som meg. Det vanlige er visst mer vondt i såret osv. Hadde ikke gruet meg. Du har jo også mannen ved din side. mannen min synes det var litt "stas" å få være den som tok vare på bebisen når den kom ut.
lanoforliten Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2008 Takk for flotte svar.Jeg har født normalt tidligere, men fikk ruptur og må dermed ha ks denne gangen. Og har selvfølgelig ikke snøring hva jeg går til... Jeg tror det blir en veldig veldig spennende opplevelse, men man er jo aalltid litt nervøs for ukjente ting...
belinda 23 Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Hadde en flott opplevelse med mitt planlagte ks på første barnet. Smertefritt og raskt, litt uggen etterpå, og endel vondt å bevege seg de første dagene..Men det var det verdt..Skulle ønske jeg fikk velge ks denne gangen også, men det er vell alt an på om barnet ligger "rett" vei..Masse lykke til, ikke grue deg!
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Åhh-..har lyst på KS jeg også nå!! gruer meg noe vanvittig til fødselen..og er bare i uke 9 enda... huff... men hva er god nok grunn til å få planlagt KS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå