Gå til innhold

Ang Tisselaken/Frotteunderlag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

de kan vel vaskes? På hvor mange grader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker dem på 60 grader. Noen typer klistrer seg litt sammen etterpå, men det er bare å riste dem godt så er det prdnet. NB. De drypper når du henger dem til tørk, så f.eks badet er et fint sted å tørke dem...

Hilsen snart mor til tre. :-)

Skrevet

prøvde å ta på tisselaken under lakenet nå men det kan vel ikke være noe godt å sove på?

Skrevet

Er dette noe dere bruker allerede fra de er nyfødt? Er det fare for lekkasje allerede da?

Skrevet

tisselaken er da helt unødvendig å ha isengen til babyr.de blir jo skiftet på hver 3-4 time,og da blir det ingen lekkasje.men når barna blir litt større og slutter med bleier,kan det være greit å ha i sengen i tilfelle uhell,sånn i starten

Skrevet

Men kjekt å ha nå rett før fødsel tilfelle vannet går i senga;-)

Skrevet

Min erfaring er at det er lurt å bruke tisselaken også til nyfødte babyer. Babyens avføring er veldig flytende og det er synd å få madrassen ødelagt.

Skrevet

Jeg legger heller et dobbelt håndkle under lakenet til babyen. Synes tisselaken blir altfor klamt til en liten baby

Skrevet

Jeg har fått anbefalt sånn underlag de bruker på sykehjem etc! :) Kjennes litt ut som "papir" eller Libresse på oversiden, så er det plastikk på undersiden! :) Dette tar opp fuktighet myyye bedre enn frotteunderlag og så puster det! :D

Dette skal jeg ha i senga i tilfelle vannavgang og i senga til snuppa! :)

Man får visst kjøpt disse på apotek! :)

Skrevet

Disse kladdene puster definitivt IKKE - jeg jobber som sykepleier og rappa noen til å sove på nå siste ukene før termin, for vi har helt ny seng. Ble dritklam og måtte ta dem vekk. (selv under overmadrassen kjenner jeg at jeg blir klam)

Pasientene blir også klamme. Men de suger til seg litt - problemet er bare at det er tett plast under. Og den puster altså IKKE.

Skrevet

jeg har overmadrass, og så legger jeg tisselakenet mellom madrassen og overmadrassen. Har aldri vært klamt i sengen til eldstemann. Når det har vært uhell, så har jeg vasket overmadrassen og tisselakenet.

Skrevet

IKEA selger supre tisselaken. Tynne og vaskbare på 60 grader. Kan ikke huske jeg brukte det så veldig mye på vår förste når hun var nyfödt, men i sengen for å spare madrassen for melkesöl er en ide. Vår madrass ble skikkelig stygg siden jeg lakk så mye melk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...