Gå til innhold

Dere med erfaringer med epidural


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den vond når den settes? Hvordan føles virkningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått epidural med nr 2 og nr 3. Og det er ikke vondt å få den. Husk at du ikke har det helt smertefritt fra før når de setter den, det er jo derfor du får den. Men det er ubehagelig å sitte sammenkrøllet og helt stille med rier, når de skal stikke deg.

Første gangen jeg fikk epidural kom jeg til himmelen etter noen minutter, og satt bare på sengekanten å prata med JM og mannen min til jeg hadde full åpning.

Andre gangen hadde jeg store forventninger, og gledet meg enormt til at smertene skulle forsvinne, men da virket ikke epiduralen, og det var nedtur det. Tror det var verre det enn om jeg ikke hadde fått noen ting, Var jo forberedt på det samme som skjedde sist da, at jeg ikke kjente noen ting.

 

 

Skrevet

ok, takk for svar!!

Skrevet

Jeg synes det var veldig ubehagelig og på grensen til uutholdelig når de "prøvde" å sette epiduralen på meg. De fant ikke frem og "fomlet" mye baki der... Og til slutt måtte de gi seg, fordi vannet mitt gikk og jeg måtte presse. Så jeg fødte uten epidural til slutt..

 

Håper at jeg greier meg uten å be om epidural denne gang..kjenner følelsen fra forrige gang og får frysninger bare ved tanken..

 

Selvfølgelig var jeg sikkert en av dem som var veldig uheldig, og at det ikke vil skje igjen, men jeg tør rett og slett ikke prøve.

 

Ikke meningen å skremme, men du spurte om det var vondt...og ja, det var det for meg....

Skrevet

Det skremmer ikke. Men synes det er greit å få alle svar, og alle erfaringer. Uansett negative eller postivive...

Skrevet

jeg har veldig god erfaring med epudiral.. fra 3 cm( i lang lang tid) til etter jeg fikk epudiral tok det 1 time fra 3-10 cm med epudiral. jordmor mente det var fordi jeg /kroppen fikk slappet av litt... kommer til å velge epudiral denne gang å.

Skrevet

Fikk epuderalbedøvelse da jeg fikk planlagt ks.Satt på operasjonsbenken og bøyde meg så godt framover jeg klarte mens mannen min satt ved siden av meg.Jeg klarte selfølgelig ikke se hva som foregikk bak ryggen min så jeg ble skremt da mannen min plutselig snudde seg da legen kom med sprøyta.Den ser litt uhyggelig ut.Stor og vond.Men man får bedøvelsesprøyte før man får den så jeg kjente ingenting.Etterpå kjente jeg tyngdefølelse i ryggen og ble lagt ned.Så nå gruer jeg meg ikke i det hele tatt til jeg skal ta ks.denne gangen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...