Gå til innhold

Jeg orker ikke mere fett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet ketolyse-dietten på mandag, men er så lei av fett! Orker ikke bacon til frokost en dag til! Snakk om dårlig start på dagen! Jeg er generellt drittlei av fett, og orker snart ikke spise mer. Spiser sikkert ikke nok... Blir heller ikke mett av det jeg spiser. Har så lyst på knekkebrød, melk, frukt, en liten sjokoladebit, potet og ris, pizza og pasta.

Kan noen overbevise meg om at alt fettet er bedre enn et sunt kosthold med alt man har lyst på? Holder det ikke lenge å kutte ut sukker og masse halvfabrikat, og bevege seg mer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hold ut! Spis noe annet til frokost da vel :o)

Jeg orker ikke bacon hver dag jeg heller ;)

Om det er bedre, vet jeg ikke. Er jo mange som har kuttet ut medisiner og ymse, pga denne dietten, så noe positivt må det jo være?

Lag deg polarbrød, kjøp knekkebrød med 5 gr karbo pr skive :)

Jo, det hjelper og kutte ut sukker, og bevege seg mer, men for sånne som meg, som må ned 20 kg, så tar det så tiiiiid :)

Skrevet

Sunn kost er enkelt!

- mye frukt, grønnsaker og salater

-Mye proteiner. magert kjøtt og proteinshakes med sjokoladesmak. Nammenam

-Riktig type fett. bacon er æsj., Fisk, nøtter, avocado..dette hjelper faktisk til å øke forbrenningen av magefettet.

-grove kornprodukter gir deg nøsvendig fiber, vitaminer og mineraler og er MYE bedre enn ketolysepineriet.

-koffein og kalsium hjelper til å forbrenne fett. Melk og melkeprodukter er kjempegodt og sunt.

Drit i ketolysekuren og alle andre kurer. Det finnes ingen kur, det skal livsstil til!

Jeg har gått ned 30 kilo og er sunn og sprek som jeg aldri var som ung! Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg med det du har begynt på men jeg kunne ikk edy meg....

Skrevet

Polarbrød syns jeg egentlig ikke var all verden. Joda, de var gode, men det er jo ikke noe MAT! Må jo sikkert ha 20 stk for å bli mett. Og knekkebrød med 5 gram pr skive, da kan jeg jo ikke spise mer etter frokost, og jeg er fortsatt ikke mett. Jada, jeg spiser alt for mye til vanlig, så jeg trenger MYE mat. Skal helst ned 15 kilo jeg også, så hadde håpet dette skulle ta i alle fall de 10 første. Jeg hadde jo håpet at det rant av 2-3 kilo hver dag jeg da... :)

Joda, jeg skal holde ut, men savner virkelig en del matvarer!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har sluvra, MYE, på denne kuren, så jeg har ikke hatt det store vekttapet enda. 6 kg siden slutten av desember.

Nå har jeg fulgt denne SLAVISK de siste 3 dagene, og har gått ned 1.6 kilo, så det er jo verdt det!! :D

Syns polarbrøda er gode jeg da ;o) Med MASSE pålegg på, mmm :)

Og masse pålegg på knekkebrødet :o)

Savner litt jeg og ja.. brød feks...mmm, det hadde vært noe!

MEN, nei... hold ut, hold inn, hold sammen! :)

Skrevet

Men det er her viljestyrken min svikter. Hvis jeg kan spise alt, spiser jeg feil. Her må det nulltoleranse til...

Kan jeg spørre hvor lang tid du brukte på 30 kilo bare ved bevisst kosthold?

Skrevet

Oi, det er jo mye da! Flink du er! Jeg kan ikke slurve i det hele tatt, da sklir det ut med en gang. Holder meg knallhard.

Vet egentlig ikke om vekta har gått så mye nedover, den varierer så veldig. Kan variere med 1-2 kilo uten at noe har gått verken ut eller inn...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er jo egentlig ikke mye, når man sammenligner med andre som følger den slavisk, MEN, jeg er fornøyd, syns liksom det er et vekttap kroppen min kan følge opp..

Men om dette er første uka, så er jo mesteparten vann. Tisser du mye? Har du sjekka om du er i ketose? Kan jo hende du spiser noe feil? Eller? Nei, jeg vet ikke jeg altså, bare synsing :o)

Skrevet

OG hard trening. Mye styrke, endel kondig og yoga. Det tok et år. Perioder med stor nedgang og perioder med stillstand men holdt ut jeg:)

Skrevet

Hva med en vanlig normal, variert og SUNN diett istedet for å pøse på med usunt fett..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke alt fett som er usunt ;o)

Denne dietten er for oss som skal ned MYE, og som ikke har motivasjon til noe annet, hvertfall sånn det føles for meg, og det virker :)

Skrevet

Vedder på at dere som holder på med disse tullete diettene går opp i vekt igjen og mere til....Det er ikke noe hokus pokus å bli kvitt kiloene med sunn livsstil ( vanlig kosthold) og mosjon.

Skrevet

Neida, det er mye sunt fett men ikke i bacon ;o)

Vet ikke helt hvordan denne kuren funker jeg da, men kan liksom ikke tenke meg at det å spise et kosthold bestående av mye fett er spesielt bra i lengden..

Har selv gått ned 15 kg ved å spise vanlig men i mindre mengder. Skal ned 15 til etter fødsel og noen mnd amming.

Skal melde meg inn i vgs vektklubb igjen. Supert for meg og min motivasjon, og det handler mest om livsstilendring og det å lære å ha et sunt kosthold.

Hva skjer den dagen man slutter på fettdietten og begynner å spise vanlig igjen da?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tror du burde lese om den før du uttaler deg judas ;o)

Og sjiraff, det er en livsstilsendring, ikke bare en kjapp diett. Dette som flesteparten her inne holder på med nå, er denne kick-starten. Når man har kommet ned til ønsket vekt, så begynner endringene i kosten, da kan man spise mer, og fortsatt holde vekta :o)

Skrevet

Hehe, enig med deg, Judas.

Skjønner ikke at folk gidder å tulle til forbrenninga si med sånne teite dietter, er jo bare å legge om kostholdet og trene mer, så forbrenner man jo kg. Å stappe i seg fett og dritt i flere uker kan vel kanskje få noen til å gå ned i vekt, men hva med næringsinnholdet? Hva med når dietten er over? Så utrolig surt det må være å legge på seg alle de kg igjen...

Skrevet

Hold ut, de to første ukene er de tyngste. Kroppen har karbohydratabstinenser og du føler for å trykke inn alt som inneholder karbo. Jeg har levd på ketolysekuren siden september (med unntak av julen) og trives godt. Men de to første ukene var de værste.

Det finnes masse andre ting du kan spise enn bacon, du må bare finne ut hva som fungerer for deg. Jeg er akkurat som du, klarer ikke å holde meg til en mellomting, for meg er det alt eller ingen ting. En streng kur er det eneste som fungerer for meg.

Skrevet

Huff.. kutt ut denne fettholdige kuren, og spis ordentlig.. tenk på at du kan ikke spise dette livet ut, og hva skjer når du kutter kuren? Jo.. du legger på deg igjen. Man risikerer hjerteproblemer av for mye fett!

Jeg gikk ned over 30kg på ti måneder ved hjelp av sunn og mager mat etter Grete Roedekurs og trening. Følte meg opplagt og hadde det kjempetopp! Gikk opp endel i svangerskapet da jeg begynte å kose meg ekstra og ble rolig. Har fortsatt noen kg igjen og har denne gangen meldt meg inn i Vektklubb.no . Jeg følger ikke menyene deres, men skriver i dagboken og finner mye tips og inspirasjon der. Maten jeg spiser er helt normal vanlig mat, men helst ikke det mest fetende. Den maten man liker i hverdagen er det som funker best, for man må se på det som en livsvarig ting, og ikke for en liten periode. Man må kunne leve med det.

Anbefaler deg dermed å melde deg på et Grete Roede kurs for å lære om hva man kan spise. Fokuser da på det du kan spise, og ikke det du ikke kan spise. Spis hver tredje time og få i deg mye proteiner.

Lykke til =)

Skrevet

Jeg har faktisk lest om denne tullete ketolyse dietten. Så jeg kan uttale meg. Kan ganske mye om ernæring og forbrenning ( metabolisme) og jeg har lest en del forskning på området slanking....dårlig prognoser for slankere om jeg får si det mildt. Dere kan gå inn på helsebibliotektet, der ligger det linker til diverse databaser dere kan gå inn på å søke etter forskningsartikler.

Jeg kan ikke presisere det nok, men det som FAKTISK kan funke resten av livet er normalt kosthold med riktig mengde fett, karbohydrater, proteiner og vitaminer + spor stoffer. Og mosjon. Ved å mosjonere regelmessig kan man også spise mer uten å gå opp i vekt. Det er som sagt ikke noe hokus pokus. Inntak av kcal må bare være mindre enn forbruket, så går dere ned. Lett? Det er faktisk ikke værre.

Hvis dere tar ca 30 kcal og ganger med ideal vekten, får dere antall kcal dere bør spise pr dag ( dette er uten mosjon) . F.eks 50 kg x 30 kcal blir 1500 kcal pr dag for meg.

Skrevet

Men nå skal jeg forresten spise pizza og litt sjokolade;) Livet er herlig når man kan spise det man har lyst på.

Skrevet

Du aner ikke hva du snakker om Lillekattepuuuus, Jeg har et bedt blodtrykk nå og et lavere kolesterolnivå. Førklar den du, De fleste på ketolyse får det samme. Rent fett er ikke faril i det hele tatt. Men når man blnder fett sammen med karbohydrater og sukker Da er det ene rame dødsfellen. Fett forbrenner fett enkelt og greit!!!

Når man øker karbohydraterne i kosten igjen etter endt kur, kutter man ut fettet og øker aktivitetsnivået, Voila så er man stabil på vekten. Jeg er et bevis på det.

Svigerinna gikk på Grete Rhode gikk ned 12 kilo, spiste som hun gjorde før hun gikk ned og la på seg 15. Så hvis man ikke forandrer livstilen etter Grethe Rhode kurs, skjer akkurat det samme.

Skrevet

Jada, tiser MYE, har ikke sjekka urinen. Mulig jeg spiser noe feil, men tror jeg holder meg til det som er lovlig. Satser på at kroppen bruker noen dager på å venne seg til dette, og at det kommer for fullt i helga og neste uke.

Skrevet

Jeg orker ikke å veie maten min, det dummeste jeg har sett var når en venninne gikk på Grete Roede, og veide og målte alt. Har heller ikke anledning til å trene noe særlig nå, så ketolyse passer egentlig veldig bra for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...